Primăria Făgăraş construieşte un incubator de afaceri pentru susținerea investitorilor la început de drum

Întreprinderile mici şi mijlocii vor fi sprijinite să crească, să funcționeze și să își consolideze poziția pe piața locală din Făgăraș, într-un incubator de afaceri. Primarul Gheorghe Sucaciu a semnat, la finele săptămânii trecute, contractul cu Asocierea Energo construcții civile și industriale și Kesler NVA Proiect, pentru proiectarea și construirea incubatorului de afaceri. Acesta va fi construit pe un teren din curtea fostei unităţi mlitare din cartierul Tudor Vladimirescu din Făgăraş.

„Incubatorul va avea rolul de a-i ajuta pe antreprenorii făgărășeni aflați la început de drum.  Vrem să îi stimulăm pe antreprenori și să le oferim un mediu adecvat unde să își îmbunătăţească abilităţile, astfel încât ideile lor să se concretizeze în afaceri pe care să le dezvolte. Aici, specialiști cu experiență le vor oferi consultanță juridică și de afaceri”, a declarat Gheorghe Sucaciu.

Valoarea acestui proiect, finanțat prin POR 2014-2020, este de 5.181.535 lei, din care 2.793.871 lei este valoarea finanţării nerambursabile alocate (aproximativ: 601.608 euro).  Contribuţia Primăriei Făgăraş va fi de 2.068.296 lei (42,54% din valoarea eligibilă). De asemenea, tot din bugetul local vor fi acoperite şi cheltuielile neeligibile, în cuantum de 319.339 lei.

Trei luni pentru proiectarea construcţiei

Proiectarea incubatorului de afaceri va dura maxim trei luni, iar lucrările vor începe în toamna acestui an dacă vremea va permite, spune edilul. În caz contrar, lucrările vor fi demarate în primăvara anului viitor. Clădirea va fi compartimentată cu spaţii funcţionale extinse pe circa 600 mp, care vor deservi cel puţin 16 societăţi comerciale nou înfiinţate. Vor fi amenajate trei birouri pentru incubare, pre-incubare şi co-working cu 40 de posturi de lucru. Se va compartimenta un birou administrativ ce va fi folosit de echipa de administrare pentru activităţile curente şi pentru discuţiile cu firmele incubate sau vizitatori. La finalul implementării proiectului, firmele vor mai avea la dispoziţie un spaţiu dedicat pentru arhivă, grupuri sanitare, două săli pentru teleconferinţe şi un spaţiu tehnic. Sala de mese din incinta clădirii va fi folosită de rezidenţi pentru luat masa şi pentru a  depozita alimente. Alte două săli de conferinţe vor fi folosite pentru organizarea de întâlniri şi evenimente, de prezentări ale firmelor, pentru organizarea de reuniuni de lucru restrânse între incubaţi şi mentori, organizare şedinţe, cursuri, întâlniri cu investitorii.

Servicii pentru perioada de pre şi postincubare

Incubatorul de Afaceri Făgăraş va fi dotat şi mobilat, oferind pentru utilizare mai multe tipuri de echipamente, de la scaune, mese sau dulapuri, la laptopuri, imprimantă, proiector, aer condiţionat, echipamente pentru teleconferinţe, camera de servere. În perioada de pre- şi post-incubare se vor acorda diferite servicii firmelor beneficiare. În aceste etape vor fi disponibile celor incubaţi servicii administrative (recepţie, secretariat, securitate, comunicare, curăţenie, bufet etc), servicii profesionale de contabilitate, servicii profesionale juridice şi legale, servicii de marketing şi mentorat, consiliere managerială şi planificarea afacerii, training pentru dezvoltarea competenţelor, studii de piaţă, consultanţă export, asistenţă IT şi e-business.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.