Cazinourile online și campaniile de marketing pe rețelele de socializare
Industria jocurilor de cazinou valorează 702.45 miliarde dolari în 2023, aproximativ 63. 5 miliarde dolari provenind din mediul online. Cazinourile care operează în mediul digital, precum https://ggbet-ro.com, se confruntă cu un nivel foarte ridicat al concurenței, astfel că, trebuie să identifice cele mai eficiente instrumente de marketing pentru atragerea de noi utilizatori. În plus, pe lângă finanțarea campaniilor de publicitate, operatorii de casino trebuie să plătească taxe pentru reclamele la jocurile de noroc.
Este de așteptat ca, la nivel global, valoarea publicității, să ajungă la 1.9 miliarde dolari în 2023. Pentru operatorii de cazinou care folosesc rețelele de socializare pentru promovarea afacerii, un procent de 10% din profitul obținut lunar ar trebui reinvestit în publicitate. Însă, nu doar reclamele pentru serviciile operatorului de jocuri de noroc pot aduce noi clienți, ci și campaniile promoționale, cu bonusuri speciale, care au loc pe aceste rețele de social media.
Cum își pot face reclamă operatorii de jocuri de noroc online?
Modalitățile de publicitate de care dispun operatorii de cazino se împart în tradiționale și moderne. Din prima categorie fac parte reclamele TV și radio, bannerele publicitare amplasate în spațiile exterioare și reclama directă, prin poștă. Metodele moderne de publicitate se referă la rețelele de socializare, marketing-ul prin email și marketing-ul prin SMS.
Având în vedere că, în medie, oamenii stau aproape 7 ore în fața ecranelor (6 ore și 58 de minute zilnic), metodele moderne prezintă un nivel mai ridicat de eficiență în atragerea de noi utilizatori. Comparativ cu metodele tradiționale de publicitate, marketing-ul digital oferă un rapot cost-beneficii mult mai bun, precum și o tragetare mult mai bine direcționată. De exemplu, operatorii de jocuri de noroc pot tria potențialii clienți în funcție de criterii demografice, interese și comportament online.
Care sunt cele mai eficiente rețele de socializare pentru promovarea unui cazinou online?
În acest moment, la nivel de platforme de socializare, cele mai bine cotate servicii sunt:
- TikTok
- YouTube
TikTok este una dintre platformele de social media aflate în ascensiune, cu 1.67 de miliarde de utilizatori în 2023. Numai că, această rețea de socializare nu permite promovarea serviciilor de casino sau care pot fi asimilate jocurilor de noroc. Facebook numără aproximativ 2.99 miliarde de utilizatori în 2023, iar promovarea cazinourilor digitale este permisă pe această platformă de socializare.
Promovarea operatorilor de jocuri de noroc pe Facebook necesită acordul prealabil scris al platformei. Costurile unei reclame pe Facebook, care intră în categoria “jocuri de noroc” este cuprinsă între 1.21 și 16.7 dolari. Twitter numără peste 450 de conturi active, dar interzice promovarea jocurilor de noroc. Cu toate acestea, în țările în care jocurile de noroc sunt legale, operatorii de casino își pot promova serviciile prin intermediul “tweet-urilor”.
Valoarea unei reclame pe această rețea de socializare este cuprinsă între 0.50 și 2 dolari. Pinterest totalizează în jur de 463 de milioane de conturi, dar face parte din categoria rețelelor de social media care nu permit promovarea jocurilor de noroc de orice fel. Însă, în anumite regiuni, acest lucru este posibil, iar costul unei reclame este cuprins între 0.10 și 1.50 dolari, respectiv 2 și 5 dolari pentru 1000 de “impresii” (de câte ori este vizualizată reclama).
Youtube numără peste 2.52 miliarde de utilizatori în 2023, dar se încadrează în categoria platformelor de social media care promovează jocul respponsabil. Prin urmare, publicitatea la jocurile de noroc prin intermediul acestui canal trebuie să se conformeze anumitor reguli. De exemplu, dacă operatorul se conformează politicii jocului responsabil și beneficiază de un certificat Google Ads. Prețul unei reclame pe Youtube este cuprins între 0.046 și 0.062 dolari pentru operatorii de jocuri de noroc.
De ce trebuie să plătească operatorii de jocuri de noroc taxe adiționale pentru publicitate în România?
Promovarea jocului responsabil și creșterea nivelului problemelor legate de jocurile de noroc a determinat autoritățile locale să aplice o taxă adițională de 5% din valoarea contractului de publicitate. Astfel, operatorii vor trebuie să plătească în plus pentru promovarea serviciilor oferite. Însă, nu doar operatorii trebuie să achite extra taxe pentru jocurile de noroc, ci și jucătorii. Numai că aceștia trebuie să plătească o taxa pe viciu pentru fiecare depunere online (2% din suma depusă) și de 5% din valoarea biletului la pariuri sportive, în locațiile offline.
Cum se realizează o campanie promoțională eficientă pentru un operator de jocuri de noroc online?
Promovarea serviciilor unui operator de casino înseamnă utilizarea în mod eficient a optimizării SEO și integrarea unui program de afiliere bine structurat. De asemenea, realizarea unui program de bonusuri pentru jucătorii care se înregistrează folosind rețelele de socializare reprezintă un plus pentru maximizarea campaniei promoționale pe platformele de social media.
Iar operatorii care simplifică modul de creare a unui cont, optând pentru utilizarea profilului de pe o rețea de socializare sunt și mai avantajați. Mai ales în condițiile în care mare parte dintre oameni dețin cel puțin două conturi pe rețelele de socializare importante.
Fii primul care comentează