O ușă a căzut dintr-un tren în timpul deplasării. Companiile CFR Călători și CFR Infrastructură, implicate într-un conflict cu privire la responsabilitatea incidentului

Confruntare feroviară: dezbatere aprinsă între CFR Călători și CFR Infrastructură privind incidentul ușii căzute de la trenul IR 1836

Controversă între companiile feroviare de stat, după ce compania CFR Călători a făcut public marți un incident în care ușa unui vagon de tren a căzut pe linii, atribuindu-i vina unui utilaj aparținând CFR Infrastructură. În replică, CFR Infrastructură a emis un comunicat pentru a dezminți, susținând că ușa de la ultimul vagon a căzut de una singură și acuză, totodată, CFR Călători că a căutat să se disculpe de problemele proprii prin acuzații nefondate.

Potrivit CFR Infrastructură, incidentul s-a petrecut în cazul trenului IR 1836 (Cluj Napoca–București Nord) și ușa vagonului a căzut pe calea ferată fără nicio intervenție din partea unui utilaj.

Trenul plecat din Cluj cu destinație în București Nord a fost afectat de incidentul bizar și a înregistrat o întârziare de peste o oră

Trenul plecat marți, la ora 7.40 din Cluj, ce ar fi trebuit să ajungă la 20.19 la București Nord, parcurgând un traseu de 621 km, a suferit acest incident în jurul orei 10.30, după ce parcursese aproximativ 125 kilometrim. Incidentul a făcut ca trenul să ajungă cu o oră și douăzeci de minute întârziere la gara din București Nord.

Constatarea privind incidentul a fost efectuată în stația Vințu de Jos, de unde trenul a plecat cu o întârziere de 79 de minute, potrivit datelor oficiale. Ulterior, în stația Simeria, vagonul implicat a fost înlocuit.

Dezvăluiri șocante făcute de CFR Călători. Utilaj feroviar intrat în gabaritul de trecere al trenului IR 1836

CFR Călători a acuzat oficial că “…un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere”, precinzându-se chiarîn raportul de eveniment de către mecanicul trenului că “ …la trecerea prin stația Bărăbanț erau lucrători și utilaje, am dat semnal de ATENȚIE, conform reglementărilor în vigoare. Acestea nu se aflau în gabaritul de trecere, ci pe liniile încrucișate….”.

Acuzații și dezmințiri. CFR Călători vs. CFR Infrastructură se află într-un conflict fierbinte

Pe de altă parte, reprezentanții CFR Infrastructură acuză CFR Călători că aduc acuzații false, în demersul lor de a se disculpa de problemele interne, considerând acțiunea lor a fi tendențioasă și neprofesională.

La ieșire din stația Bărăbanț, un utilaj feroviar care se afla și lucra la infrastructura feroviară a intrat în gabaritul de trecere agățând și smulgând ușa de acces a ultimului vagon din compunerea trenului IR 1836”, au declarat reprezentanții CFR Infrastructură.

Cei de la CFR Infrastructură își susțin cauza aducând în discuție chiar părți din comunicatul oficial al operatorului național referitor la acest incident: „ușa de acces este culisantă cu acționare digitală, iar deschiderea acesteia este posibilă numai pe timpul staționării trenului”.

Astfel, întrebarea retorică pusă de CFR Infrastructură este: “cum putea un utilaj feroviar să smulgă ușa vagonului, care este culisantă și se deschide doar în timpul staționării, dacă trenul IR era deja în mișcare la ieșire din stația Bărăbanț…?!”.

Este alarmantă starea precară a garniturilor feroviare din România

Datele oficiale ne indică și ele starea degradantă în care se află numeroase garnituri din România. Acestea arată că media de vârstă a locomotivelor din parcul CFR Călători depășește 40 de ani, iar media vârstei vagoanelor este de peste 35 de ani.

În intervalul dintre 1996 și 2011, aproximativ 300 de vagoane au fost modernizate. Trenurile Săgeți Albastre au fost achiziționate acum două decenii, iar noile trenuri Alstom întârzie să apară.

Un aspect notabil este că CFR Călători nu a achiziționat vagoane noi în ultimii 12 ani.

Operatorii privați se confruntă cu aceași situație dezastruoasă

În ciuda acestor cifre, și operatorii privați se confruntă cu aceeași realitate. Flota lor este predominant alcătuită din trenuri cu o vechime de 40-50 de ani, ce au suferit modernizări, și dintr-un număr limitat de automotoare mai noi, cu o vechime de 20-25 de ani, importate din Franța și Germania.

Siguranța pasagerilor în pericol? Condițiile feroviare ridică semne de întrebare asupra infrastructurii și trenurilor

Incidentele feroviare se pot trece și în dreptul operatorilor privați. Ieri, un incident a avut loc în incinta Gării de Vest din Ploiești, unde o garnitură aparținând companiei Transferoviar a fost cuprinsă de flăcări.

Trenul IR 10024, deținut de compania TFC, a plecat din Brașov la ora 16:48 și a ajuns la Ploiești Vest la ora 18:58, cu o întârziere de 13 minute față de program. Inițial, trenul era planificat să ajungă la București Nord la ora 19:30.

Automotoarele diesel, aduse din Germania în 2021, sunt acum utilizate pe rute precum București – Brașov și București – Buzău.

Potrivit informațiilor disponibile, pasagerii au reușit să se autoevacueze din tren, iar la fața locului au intervenit multiple echipaje de pompieri pentru a controla situația.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.