Autostrada Sibiu-Făgăraș: Noi contestaţii ale unei firme din Turcia ar putea întârzia calendarul lucrărilor

Firma de proiectare Proyapi continuă demersurile legale împotriva desemnării câștigătorilor pentru supervizarea lucrărilor pe Loturile 1 și 3 ale Autostrăzii Sibiu-Făgăraș. Pe 7 noiembrie, compania turcă a depus o nouă contestație la contractul pentru Lotul 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus, 18 km), în valoare de 50 de milioane de lei, și a solicitat reevaluarea ofertelor pentru Lotul 1 (Sibiu – Mârșa, 14 km).

Lotul 3: Controverse în licitație

Potrivit scrie Economedia, pentru Lotul 3, Arpaşu de Jos – Sâmbăra de Sus, unde constructorul turc Makyol a început lucrările pregătitoare, CNAIR desemnase Consitrans câștigător pentru supervizare. Dar a apărut o nouă piedică.

În urma unei prime contestații admise de CNSC în iulie 2024, ofertele au fost reevaluate şi contractul atribuit, însă Proyapi a revenit cu o nouă contestație. Potrivit firmei turce, Consitrans, desemnată câştigătoare, nu ar îndeplini criteriul obligatoriu privind finalizarea unor servicii de consultanță/supervizare de cel puțin 20.000.000 lei.

Situația pe loturile Autostrăzii Sibiu-Făgăraș

Autostrada Sibiu-Făgăraș, primul segment dintre Sibiu și Brașov, are o lungime de 68 km (plus un drum de legătură de 5 km pe Lotul 4) și include patru loturi:

  • Lotul 1 (Sibiu – Mârșa, 14 km): Contract semnat în decembrie 2023, proiectarea a început în februarie 2024. Proyapi contestă supervizarea.
  • Lotul 2 (Mârșa – Arpașu de Jos, 19 km): Contract semnat în decembrie 2023, proiectarea demarată în februarie 2024. Supervizor desemnat la începutul lunii noiembrie.
  • Lotul 3 (Arpașu de Jos – Sâmbăta de Sus, 18 km): Contract semnat în august 2023, proiectarea a început în octombrie. Proyapi a depus a doua contestație.
  • Lotul 4 (Sâmbăta de Sus – Făgăraș, 17 km): Contract semnat în noiembrie 2023, proiectarea începe în ianuarie 2024.

Autostrada, cu o valoare estimată de aproape 7 miliarde de lei, are un termen de execuție de 48 de luni: 12 pentru proiectare și 36 pentru construcție.

Disputele legate de supervizarea lucrărilor ar putea întârzia calendarul proiectului, un segment esențial al viitoarei autostrăzi care va lega municipiile Sibiu și Brașov.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.