„Ajutorul pentru curent”, în stand-by, din cauza platformei informatice. Ce le recomandă Direcția de Asistență Socială beneficiarilor din municipiul Brașov

După ce brașovenii cu venituri reduse au luat cu asalt Direcția de Asistență Socială (DAS) Brașov, pe mail, prin telefon sau chiar în urma prezentării fizice la sediul de pe strada Panselelor, solicitând informații despre așa numitul „ajutor pentru curent”, reprezentanții instituției au transmis mai multe precizări.

Astfel, DAS Brașov a anunțat că prin OUG nr. 35/2025, începând cu data de 1 iulie 2025, consumatorii eligibili, aflaţi în situaţia de sărăcie energetică, vor putea beneficia de un ajutor lunar în valoare de 50 de lei, pentru plata facturilor la energie electrică. 

Sunt consumatori eligibili persoanele singure cu venituri sub 1.940 lei/lună și familiile cu venituri medii sub 1.784 lei/lună/persoană.

Ajutorul se va acorda sub forma unui tichet electronic, care poate fi folosit exclusiv pentru plata facturilor la energia electrică, prin intermediul Poștei Române.

Cererea se va putea depune online, prin aplicația EPIDS gestionată și pusă la dispoziție de Serviciul de Telecomunicații Speciale.

Cererea poate fi depusă şi prin intermediul reprezentanţilor oficiului poştal ori al reprezentanţilor primăriilor, care au obligaţia de a asigura suportul logistic şi de personal calificat necesar pentru acordarea de asistenţă solicitanţilor în vederea completării formularului de solicitare a sprijinului şi încărcării formularelor/documentelor în aplicaţia EPIDS.

„Subliniem că în prezent aplicația EPIDS nu este funcțională și recomandăm cetățenilor să nu se deplaseze la Direcția de Asistență Socială Brașov până când nu se anunță, în mod public, funcționalitatea platformei”, a anunțat DAS Brașov.

Ce recomandă Direcția de Asistență Socială Brașov:

– încărcarea datelor direct în aplicaţia EPIDS după ce aceasta va deveni funcțională;

– depunerea documentelor la oficiile poștale, după ce aplicația va deveni funcțională;

– se pot adresa și Direcției de Asistență Socială Brașov după ce aplicația va deveni funcțională pentru sprijin la completarea cererilor numai solicitanții care nu au acces la internet. Solicitările primite pe e mail nu vor fi procesate deoarece dovedesc că solicitantul are acces la echipamentele și resursele necesare pentru încărcarea datelor direct în aplicaţia EPIDS.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.