GALERIE FOTO. Se circulă (doar) pe primii șase kilometri ai autostrăzii ce ocolește Brașovul

DSCF1717 - Copy

Începute în primăvara anului trecut, lucrările la tronsonul al III-lea al Ocolitoarei Braşovului (Stupini – ieşirea din Braşov spre Ghimbav) au fost recepţionate astăzi de Compania Națională de Autostrăzi și Drumuri Naționale (CNANDR).

[scrollGallery id=118]

Segmentul are o lungime de 6,3 kilometri şi începe cu podul peste DN 13 (spre Sighişoara, în zona Stupini), trece pe lângă Institutul de Cercetări al Universităţii „Transilvania” Braşov, apoi se ajunge la DN 1 (spre Ghimbav) la limita celor două localităţi, apoi ajunge pe drumul de legătură dintre DN 1 şi DN 73 (spre Cristian), unde s-a amenajat o buclă de întoarcere şi o arteră de legătură cu DN 73. Artera este construită în regim de autostradă, cu două benzi de circulaţie pe sens şi zonă  mediană.

Pe traseul acestui tronson au fost realizate şase poduri, opt pasaje, două zone de parcare şi patru noduri rutiere Pentru asigurarea legăturii variantei de ocolire cu reţeaua stradală a municipiului Braşov, la intersecţie cu strada Plugarilor, a fost amenajat un sens giratoriu. Artera este construită în regim de autostradă are câte două benzi de circulaţie pe sens, cu zonă mediană.

Valoarea totală a acestui contract este de 97.587.883,61 lei (fără TVA), din care 85% reprezintă finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională, restul sumei fiind asigurată de la bugetul de stat. 

DSCF1696 - Copy

Potrivit contractului lucrările ar fi trebuit finalizate în luna aprilie a acestui an, însă, din cauza blocării rambursării banilor de către Comisia Europeană, a întârzierii exproprierii celor 326.000 de metri pătrați de teren necesari realizării obiectivului și a problemelor legate de relocarea unei conducte magistrale de gaze naturale, acest lucru nu a fost posibil. Pe de altă parte, conducerea Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale au anunţat că „a transmis către antreprenorul VECTRA SERVICE S.R.L. notificări în vederea cuantificării sumelor reprezentând penalităţile datorate de către antreprenor”.

Celelalte două tronsoane, scoase la licitaţie 

În 2013 era şi termenul de finalizare al lucrărilor la primul tronson al Ocolitoarei Braşovului, cu o lungime de 7,23 kilometri. Investiţia este estimată la 129,6 milioane de lei (fără TVA), din care 85% reprezintă finanţare nerambursabilă acordată de Comisia Europeană prin Fondul European de Dezvoltare Regională.

ocol 5

Lucrările au fost atribuite companiei austriece ALPINE Bau GmbH, contractul fiind semnat  în 12 martie 2012. În 10 iulie 2013 documentul a fost reziliat, din cauza intrării în insolvenţă a antreprenorului Alpine Bau GmbH. La momentul respectiv lucrările erau executate în proporție de 56%. Până la data de 3 decembrie 2013, susţine CNANDR, suma datorată de către Alpine Bau GmbH se ridică la valoarea de 33.816,30 lei, reprezentând dobânda pentru nerecuperarea avansului acordat. La această sumă se va adăuga valoarea lucrărilor de remediere ce vor fi determinate de expertiza tehnică ce se va realiza la reluarea lucrărilor de către noul antreprenor şi vor fi recuperate din „Garanţia de Bună Execuţie a Antreprenorului”, în conformitate cu prevederile contractuale.

Artera porneşte din zona Dârste (din ocolitoarea funcţională acum, unde se construieşte un pod peste pârâul Timişul Sec), ocoleşte rampa de gunoi, intersectează drumul spre Tărlungeni, ocoleşte CET, traversează zona Timiş-Triaj cu un pasaj superior, apoi ajunge la DN 11 (spre Sfântu Gheorghe), în giratoriul din zona Stabilus, unde se intersectează cu actualul tronson 2.

Pentru continuarea lucrărilor va fi organizată o nouă licitaţie, documentaţia fiind pregătită în vederea transmiterii la Autoritatea  Naţională pentru Reglementarea şi Monitorizarea Achiziţiilor Publice (ANRMAP) pentru aprobare.

Tot cu bani europeni, prin CNADNR, ar trebui să se realizeze şi dublarea celui de-al II-lea tronson al ocolitoarei (între DN 11 şi DN 13, pe ruta Triaj-Stupini). Acest segment, cu o lungime de 5,70 kilometri, se desprinde din DN 11 cu un pasaj superior, traversează râul Durbav cu un pod, intersectează DJ 103 cu o giraţie , traversează pârâul Timiş cu un pod, traversează CF Braşov-Sighisoara cu un pasaj superior, intersectează drumul DN 13 cu un pasaj rutier superior.

Pentru dublarea tronsonului II al variantei de ocolire a municipiului Braşov, CNANDR a transmis la ANRMAP documentaţia de atribuire pentru proiectare şi execuţie.  

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.