Brașovul va avea un serviciu public de termoficare. Consilierii locali au avut nevoie de patru luni pentru a aproba „în principiu” înființarea serviciului

Au trecut aproape patru luni de la sistarea alimentării cu apă caldă, iar de atunci s-au căutat soluții, au mai fost proiecte pe ordinea de zi a Consiliului Local, dar nu s-a luat nici o decizie.

Ieri, Hotărârea de Consiliu Local prin care s-a aprobat înființarea unui serviciu public de termoficare,  care urmează să desfășoare activitățile de producție, transport, distribuție și furnizare a energiei termice a fost dezbătută într-o ședință deîndată, convocată imediat după ședința ordinară.

Când au aflat că va fi dezbătut acest punct, aleșii locali social-democrați au cerut 10 minute pentru  a analiza actul normativ. S-au întors după aproximativ o oră, în care au „întors” pe toate fețele cele opt puncte ale proiectului. Au venit și cu amendamente, unul dintre ele formulat de Tudor Duțu, care a solicitat ca „serviciul public să se înființeze după realizarea unui studiu de oportunitate”. I-a răspuns liberalul Adrian Oprică: „pentru elaborarea unui studiu de oportunitate ar trebui să așteptăm două luni. Până atunci, la Brașov vine frigul”. În consecință, social-democratul Răzvan Popa a anunțat că „retragem amendamentul cu studiul de oportunitate”.

Au mai fost depuse și alte amendamente, acestea fiind aprobate. De altfel, hotărârea de Consiliu Local a fost aprobată cu unanimitate de voturi.

Luna viitoare aleșii  vor aproba organigrama, statul de funcții și bugetul de venituri și cheltuieli al noului serviciu.

Conform estimărilor consilierului local Ciprian Bucur (PNL), care a fost desemnat să se ocupe de toate procedurile privind înființarea noului serviciu de termoficare, alimentarea cu apă caldă în sistem centralizat s-ar putea relua într-o lună și jumătate.

Ce prevede hotărârea de înființare a serviciului public de termoficare

Art. 1 Se constată încetarea de drept a valabilității licenței clasa a II nr. 1271/2010, emisă pentru SC Tetkron SRL, în calitate de operator al serviciului public de alimentare cu energie termică în sistem centralizat.

Art. 2  Se constată încetarea de drept a contractului de concesiune nr. 254/27.11.2006, a contractului nr. 3/16.08.2010 de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilități publice, a contractului de novație nr. 1864/17.12.2010 la contractul de concesiune nr. 254/2006, inclusiv actele adiționale încheiate la acesta.

Art. 3 Se revocă hotărârile de consiliu local privind atribuirea contractului de delegare a gestiunii, respectiv HCL nr. 316/2006 republicată, HCL nr. 522/2010 republicată, HCL nr. 863/2010 republicată, HCL nr. 382/2006 republicată.

Art. 4 Se aprobă modalitatea de organizare a serviciului public de alimentare cu energie termică prin sistem centralizat în Municipiul Brașov, sub forma gestiunii directe.

Art. 5 Se aprobă demararea procedurilor legale de preluare a bunurilor, proprietatea Municipiului Brașov, care au făcut obiectul contractului de concesiune nr. 254/2006, contractul nr. 3/2010 de delegare a gestiunii serviciilor comunitare de utilități publice, contractul de novație nr. 1864/2010, pe bază de inventariere numerică și valorică.

Art 6. Se aprobă, în principiu, înființarea unui serviciu public local cu personalitate juridică de desfășurare a activităților de producție, transport, distribuție și furnizare energie termică în sistem centralizat în Municipiul Brașov sub autoritatea Consiliului Local Brașov, cu condiția obținerii rapoartelor de specialitate din cadrul aparatului propriu al Primăriei, precum și pentru celelalte articole ale Hotărârii de Consiliu Local.

Art. 7 Denumirea, sediul, organigrama, statul de funcții și regulamentul de organizare și funcționare ale serviciului public local cu personalitate juridică de desfășurare activităților de producție, transport, distribuție și furnizare energie termică în sistem centralizat în Municipiul Brașov se vor aproba ulterior prin Hotărâre a Consiliului Local al municipiului Brașov.

Art. 8 Se desemnează domnul Bucur Ciprian și serviciile de specialitate ale Primăriei să ducă la îndeplinire prevederile prezentei hotărâri și să deruleze toate procedurile prevăzute de reglementările legale în vigoare.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.