Consiliul Județean Covasna face lobby puternic pentru autostrada Brașov – Tg. Secuiesc – Bacău

Covasna face lobby puternic pentru ca proiectul autostrăzii Brașov – Târgu Secuiesc – Bacău să intre pe lista de priorități a Guvernului, înainte de tronsonul Iași – Ungheni – Tg. Mureș. 

Într-o declarație făcută marți, cu ocazia semnării a două contracte de finanțare pe fonduri europene, pentru reabilitarea drumului interjudețean Brașov – Covasna, președintele Consiliului Județean (CJ) Covasna Sandor Tamas a subliniat că proiectul autostrăzii Brașov – Bacău trebuie să fie prioritar pentru Guvern fiindcă aceasta că este cea mai circulată rută între Ardeal și Moldova. 

„Să fie clar pentru toată lumea: suntem de acord și sprijinim și Autostrada Târgu Mureș – Brașov – Iași – Ungheni dar cealaltă e primordială. Nu e problema noastră județeană, ci este o problemă națională. Foarte puțină lume știe și este conștientă că pe acest tronson, Brașov – Târgu Secuiesc – Bacău, care acum are două benzi ca DN 11, zilnic se desfășoară o circulație de 15.000 de mașini, din care 85 – 90% reprezintă trafic de tranzit. Este ruta principală între Ardeal și Moldova, deci noi vom susține, în primul rând acest proiect. După aceea vom vedea și celelalte proiecte“, a declarat președintele CJ Covasna, Sandor Tamas.

Cele două tronsoane de autostradă Tg. Mureș – Iași – Ungheni și Brașov – Tg. Secuiesc – Bacău au fost „asamblate” într-un proiect de tip struțo-cămilă, la sfârșitul anului trecut, când fostul ministru al Transporturilor Felix Stroie a apărut public prezentând proiectul unei autostrăzi  Brașov – Bacău – Pașcani – Iași – Ungheni, de 336 km și cu o valoare estimată la peste 3 miliarde euro. Proiectul este unul dintre investițiile care fac obiectul unui memorandum, cu o finanțare asigurată de BERD, după cum preciza ministrul Transporturilor, la data de 28 decembrie 2018.

„Proiectul este compus din mai multe sectoare, astfel: sectorul Brașov – Bacău, autostrada A5, cu o lungime de 160 km, cu un cost de investiție de 1,84 miliarde euro, sectorul Bacău – Pașcani, cu o lungime de 81,2 km, cu un cost de investiție de 485 milioane euro și sectorul Pașcani – Iași – Ungheni, cu o lungime de 95,2 km”, a spus Stroe.

Ministrul Stroe a menționat că proiectele cuprinse în memorandum odată ce sunt lansate astăzi nu vor mai putea fi oprite de la implementare. „Aceste proiecte rutiere sunt obiective care se află în sinergie cu cele din cadrul POIM (Programul operațional Infrastructură Mare). Astfel, conectivitatea autostrăzii Sibiu – Brașov este asigurată cu autostrada Brașov – Bacău – Pașcani – Iași – Ungheni, precum și cu pregătirea și implementarea drumului expres Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău”, a mai precizat oficialul.

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.