Podul dintre Crihalma și Comăna, închis până în 31 decembrie 2019. Un pod nou ar costa 19 milioane de lei, dar când va fi gata?

După o lună și jumătate de la inundațiile de la Comăna, când podul de lemn de pe DJ 104 K de peste Olt a fost afectat din cauza „plutitorilor” aduși de inundații, consilierii județeni brașoveni au luat decizia restricționării totale a traficului în zonă. Mai exact, în ultima ședință de plen aleșii județeni au decis că în perioada 21 martie 2018 – 31 decembrie 2019 podul care face legătura între Crihalma și Comăna de Jos este închis, traseul ocolitor fiind DN 1 S – DN 13 – DJ 131 F – DC 22 (Comăna de Jos – Hoghiz – Ungra – Crihalma), artere pentru care se vor obține avizele de la administratorii drumului.

„Podul menţionat este impracticabil, s-a instituit restricţia totală a circulaţiei rutiere pe pod, s-a obţinut avizul poliţiei rutiere privind închiderea circulaţiei, s-au montat indicatoarele care asigură această restricţionare şi ruta ocolitoare, urmând a se face informarea acestei măsuri”, se arată în hotărâre.

Pe ruta ocolitoare, singurele artere pe care se poate circula în condiții normale sunt DN 1 S, DN 13. În schimb, pe DJ 131 F, se face slalom printre gropi, iar DC 22 este un drum pietruit care, după inundaţiile din luna martie a fost nivelat cu ajutorul unor freze și au fost săpate niște rigole, astfel încât să nu băltească apa pe el.

De asemenea, dacă atunci când era deschis podul de pe DK 104 K, distanța dintre Crihalma și Comăna de jos era de 3,7 km, acum, pe ruta ocolitoare se parcurg aproximativ 30 de kilometri

Președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, a anunțat la sfârșitul lunii martie că se va construi un pod de beton și, având în vedere că cel actual a fost afectat de inundații, va solicita alocarea sumelor de la bugetul de stat, din fondul de combatere a efectelor calamităților naturale.

Miercuri, înaintea ședinței de plen, vicepreședintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Gabor, a declarat că valoarea proiectului este estimată la 19 milioane de lei, cu tot cu TVA, iar cererea de finanțare a fost transmisă către Guvernul României.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.