Aeroportul Brașov, în discuție la Bruxelles. Turnul de control înlocuit cu o cameră de comandă?

Proiectul Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav a ajuns subiect de dezbatere la Bruxelles, după ce o comisia de la Brașov, formată din președintele Consiliului Județean, Adrian Veștea, deputatul Roxana Mînzatu, europarlamentarul Răzvan Popa, reprezentantul ADR Centru, Mihail Veștea și Alexandru Anghel, coordonatorul proeictului, au făcut o vizită la Comisia Europeană și la instituții europene care pot avea un cuvânt de spus în această investiție. Una dintre noutățile de nivel tehnic luate în discuție, odată cu această vizită, este legată se serviciile de dirijare a zborului, pentru viitorul aeroport. Autoritățile brașovene iau în calcul posibilitatea înlocuirii turnului de control, cu o cameră de comandă, așa cum există în țările nordice.

Pe lângă discuțiile pe marginea finanțării proiectului, delegația de la Brașov a programat la Bruxelles și o întâlnire tehnică, cu specialiști ai Eurocontrol. În cadrul discuției, delegația brașoveană a prezentat nu doar stadiul lucrărilor, ci și constrângerile care trebuie depășite pentru implementarea serviciilor de trafic aerian la Aeroportul Brașov. În acest context a apărut în discuție posibilitatea înlocuirii turnului de control cu o cameră de comandă.

„Am prezentat dificultățile pe care le-am întâmpinat în identificarea unor furnizori pentru proiectarea procedurilor de zbor, dar și nevoia de a găsi specialiști sau firme de consultanță care au capacitatea de a implementa procedurile de zbor de la zero, până la punerea în funcțiune a serviciilor de trafic aerian. Am discutat despre soluții privind asigurarea serviciilor de dirijare după finalizarea investițiilor, inclusiv renunțarea la turnul de control și înlocuirea lui cu un Remote Tower – o cameră de comandă dotată cu monitoare și camere de luat vederi performante, de unde poate fi dirijat traficul aerian de pe mai multe aeroporturi, o soluție practicată deja în țările nordice, dar pentru implementarea căreia este nevoie de acordul Ministerului Transporturilor și al ROMATSA”, a explicat Alexandru Anghel, coordonatorul proiectului AIBG.

Un alt aspect abordat la Bruxelles a fost acela ca Aeroportul Brașov să-și formeze propriul personal de dirijare trafic și să-și selecteze un furnizor de servicii de trafic. „Concluzia a fost că ne confruntăm cu probleme complexe, care au nevoie de un ajutor specializat atît pe partea de organizare, cât și pe partea de definire a caracteristicilor echipamentelor ce vor fi instalate”, a precizat președintele CJ Brașov, Adrian Veștea. Acesta a adăugat că la Bruxelles a primit asigurări că județul Brașov va fi susținut de Reprezentanța Permanentă a României la Comisia Europeană, pentru înaintarea notificării privind ajutorul de stat pentru investiții. Demersul este necesar pentru accesarea fondurilor europene prin Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM).

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*