Serviciul de urgență 112 se modernizează. Investiția este estimată la peste 180 de milioane de lei și va dura 2 ani

Serviciul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă (SNUAU), denumit şi serviciul 112, intră în modernizare. Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, care îl gestionează, a lansat licitaţia pentru modernizarea şi extinderea sistemului 112. În urma intervențiilor, identificarea apelanților va deveni mai ușoară, spun reprezentanții STS, întrucât, printre multe alte beneficii, va putea oferi și imagini video. 

Sistemul 112 ar putea primi și conținut video

Modernizarea constă în realizarea unui sistem informatic centralizat de preluare şi dispecerizare a apelurilor de urgenţă, modernizarea punctelor de preluare şi dispecerizare a apelurilor de urgenţă şi realizarea componentei de rezervare comunicaţii date WAN/MAN. În urma acestor investiții, apelurile de urgență vor putea fi mai ușor localizate, iar sistemul 112 ar putea primi şi conţinut video.

„În arhitectura actuală a sistemului, centrele 112 recepţionează şi gestionează în mod independent apelurile de urgenţă din aria sa de responsabilitate, fără ca aplicaţia 112 actuală să ofere nativ posibilitatea sprijinului reciproc, fiecare din centrele 112 având un sistem informatic propriu. Acest model arhitectural, implementat în anul 2004, în concordanţă cu tehnologiile hardware-software şi limitările de bandă existente la vremea respectivă, nu este adecvat pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă de amploare, care presupun iniţierea simultană a unui număr mare de apeluri de urgenţă. Practic, în astfel de situaţii, cauzate în special de fenomenele meteo extreme, atât centrele 112 cât şi dispeceratele agenţiilor de urgenţă sunt puse în dificultate, în a asigura un răspuns prompt la toate apelurile de urgenţă, din cauza numărului limitat de operatori şi dispeceri existenţi la nivel local“, se arată în caietul de sarcini al licitaţiei.

Sistemul informatic centralizat de preluare şi dispecerizare a apelurilor de urgenţă va fi constituit din trei centre naţionale: Bucureşti, Braşov şi Cluj unde va exista infrastructura software şi hardware necesară asigurării rutării, preluării, procesării şi dispecerizării tuturor apelurilor de urgenţă la nivel naţional. La acestea se adaugă Serviciul pentru Apeluri de Urgenţă, format din 41 de centre 112 (40 la nivel judeţean şi un centru pentru zona metropolitană Bucureşti-Ilfov), și agenţiile de urgenţă Ambulanţă-ISU/SMURD, Poliţie şi Jandarmerie, de la nivel local, care sunt interconectate.

Investiție de peste 180 de milioane lei din fonduri europene

Întreaga intervenție pentru modernizarea infrastructurii software și hardware a SNUAU este estimată la 184,7 milioane de lei, bani care vor fi atrași din fonduri europene.  Ofertele pentru contractul de reparații capitale și modernizare a Seviciului de urgență 112 se pot depune până la data de 12 octombrie 2018, ora 15.00. Contractul va fi atribuit firmei care va veni cu oferta ce prezintă cel mai bun raport calitate-preț, conform caietului de sarcini. În acest raport, prețul va conta în proporție de 55%. După semnarea contractului, compania câștigătoare va avea la dispoziție 24 de luni pentru a moderniza sistemul.  

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.