Terminalul Aeroportului Brașov, de trei ori mai mare și mai scump față de anul 2016

Consilierii Județeni brașoveni vor dezbate în ședința de plen din 30 octombrie  noii indicatori tehnico-economici aferenți terminalului de pasageri de la Aeroportul Brașov.

Practic, noul terminal va fi de 3 ori mai mare, de la 3.600 mp, în versiunea inițială, din anul 2016,  la 11.780 mp, cât va avea conform noului proiect. De asemenea, acesta va fi și de trei ori mai scump, pentru că valoarea investiției ar urma să crească de la 9.369.030 euro, adică  42.247.770 lei (conform indicatorilor tehnico-economici aprobați în 6 decembrie 2016) la 39.637.620 euro, 184.671.650 lei conform proiectului de hotărâre aflat pe ordinea de zi a ședinței de plen a Consiliului Județean Brașov. Din această sumă, 111.054.250 lei (23.836.500 euro) este valoarea lucrărilor de construcție.

De altfel, după anul 2016, valoarea terminalului de pasageri a mai fost majorată o dată, printr-o hotărâre de Consiliu Județean aprobată în 28 iunie 2018, după ce SC IPTANA SA a actualizat studiul de fezabilitate inițial. Conform actului normativ din luna iunie, construirea terminalului de pasageri costa 52.373.880 lei, adică 11.614.640 euro, sumă căreia i sa adăugau utilaje, echipamente tehnologice și funcționare cu montaj (31.158.440 lei, adică 6.909.820 euro) și dotările (720.000 lei, adică 159.670 euro).  

Toate sumele amintite includ TVA.

Structura constructivă a terminalului 

  • fundații tip radier cu grinzi, pereți beton armat la subsol, stâlpi, grinzi principale și secundare metalice, planșee din tablă cutată cu suprbetonare
  • Planșeu acoperiș metalic, alcătuit din grinzi principale și secundare parțial din tablă cutată cu suprabetonare. Învelitoare alcătuită din panouri metalice tristrat pentru acoperiș
  • Fațadă tip perete cortină din oțel autoportant
  • Pereți interiori de compartimentare ușori din ghips carton obișnuit și rezistent a foc în funcție de destinația încăperilor
  • Finisaje pereți zugrăveli, vopsitorii, placaje faianță, pardoseli din piatră naturală, gresie porțelanată mată antiderapantă de interior, pardoseli din PVC antistatic, rășini epoxidice industriale pentru trafic greu.

Conceptul terminalului a fost realizat de arhitectul Dorin Ștefan, care, în momentul în care a prezentat proiectul a amintit de multă sticlă și beton. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.