Trei scenarii pentru pasajul de la Gară spre Tractorul. Cum va arăta hobanatul de 761 de metri

Consultantul care pregătește studiu de fezabilitate pentru pasajul hobanat de la Gară a prezentat  3 scenarii privind proiectarea acestuia, care urmează să fie analizate de specialiștii Primăriei. 

Prima variantă presupune realizarea unui pasaj drept pe lângă Sala Sporturilor (din dreptul terenurilor de tenis), care va ajunge pe noua stradă Tudor Arghezi. În acest caz, ar fi afectată însă o stație electrică din fosta fabrică, astfel că trebuie găsită o soluție pentru mutarea acesteia.

A doua variantă prevede ocolirea stației de transformare, astfel că pasajul ar avea o curbură.

Cel de-al treilea scenariu presupune ca pe Bulevardul Gării să fie amenajat un pasaj subteran, pentru traficul dinspre Bulevardul Alexandru Vlahuță spre Făget. În acest mod se asigura terenul necesar realizării rampelor de acces către noul pasaj.  În toate cele trei variante de proiectare, urcarea pe pasaj se va face doar dinspre Vlahuță, respectiv pe două benzi, iar o bandă ar rămâne pentru continuarea drumului spre Făget, în cele două cazuri în care nu este prevăzut pasaj subteran pe Gării. De asemenea, coborârea de pe pasaj va avea sens doar spre Vlahuță.

Deschiderea segmentului hohanat:  160 metri

Toate cele trei scenarii prevăd realizarea unui pasaj hobanat, deoarece trebuie traversate 15 linii de cale ferată. Lungimea totală a pasajului va fi de  761 de metri, din care 533 de metri vor fi deschiderile, respectiv partea suspendat. În total, pasajul va avea 14 deschideri între piloni la care se adaugă zona hobanată, cu o deschidere de 160 de metri. Înălțimea stâlpilor centrali, care va susține cablurile în zona hobanată va fi de 47,12 metri. 
Pasajul va avea 4 benzi, câte 2 pe sens și piste pentru bicicliști. Pistelele de biciclete, una va fi în spirală, pentru coborâre spre gară, iar cealaltă va veni prin spatele Sălii Sporturilor și va urca spre pasaj, practic nu va urmări traseul rutier.
 

Trafic descongestionat la intersecția Independenței – 13 Decembrie 

Conform studiului de trafic prezentat de consultant, odată cu punerea în circulație a acestui pasaj, încărcarea intersecției 13 Decembrie – Independenței va scădea de la 125% la 75,6%. În schimb, traficul pe strada Hărmanului nu va suferi modificări, ținând cont că traficul de pe pasaj va fi direcționat către această zonă.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.