FOTO. Primul lot de autobuze noi comandate din Turcia a ajuns la Brașov. Cum arată noile mijloace de transport ale RATBV

Primul lot de 10 autobuze noi comandate din Turcia a ajuns la Brașov. Autobuzele care fac parte din cele 105 vehicule comandate în această vară de la compania turcească Karsan, cea care a câștigat contractul scos la licitație de BERD și Primăria Brașov, în valoare de 114 milioane lei.  

Primul lot de autobuze ajuns la Brașov este format din vehicule mici, neatrticulate, având trei uși, camere video de supraveghere în interior aer condiționat și motorizare Euro 6 lasa C, cu cel mai înalt standard existent în acest moment pentru motoarele diesel.   

Vehiculele au fost aduse din Turcia în „stare brută”, iar odată ajunse în România, la București firma românească asociată a producătorului turc a instalat mai multe echipamente, printre care  sistemele GPS, validatoarele, panourile  de afișaj, sistemul WI-FI, camerele video și monitoarele. Unele dintre autobuzele comandate vor avea și echipamente ce permit numărarea pasagerilor (astfel de dispozitive se vor monta pe pe o treime dintre cele 105 autobuze comandate). 

Autobuzele au o capacitate de 75 de locuri, dintre care 20 pe scaune și unul al șoferului. Vehiculele sunt dotate cu sistem de monitorizare și analiza a parametrilor autovehicolului și a modului de conducere, inclusiv a consumului de combustibil.

Potrivit directorului RATBV SA, Ovidiu Buurei, cele 10 autobuze vor intra pe traseu, „cel mai probabil în primele zile ale luni ianuarie“, până atunci fiind nevoie de obținerea unor documente și montarea unor echipamente. 

Următoarele autobuze trebuie trimise la Brașov până în luna aprilie a anului viitor, a anunțat primarul George Scripcaru, însă livrarea se va face în mai multe etape. 

Reamintim că în luna iulie, RATBV SA Braşov a semnat un contract de achiziţie în valoare de aproape 25 de milioane de euro, pentru 105 autobuze noi, produse în Turcia după un concept, proiect şi design al companiei Menarinibus (Italia), model Citymood. Vehiculele au motorizare Diesel EURO 6 – faza C, fiind cel mai puțin poluante vehicule de acest tip. Din cele 105 autobuze, 30 vor fi de mici dimensiuni (10 metri lungime), 40 vor fi medii (12 metri lungime), iar 35 vor fi articulate (18 metri lungime). Conform cerințelor RATBV, autobuzele vor avea podea joasă, pentru a fi accesibile tuturor categoriilor de călători. 

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.