Primăria Brașov renunță la trecerile de pietoni „inteligente“. Preferă în schimb stâlpii de marcaj galben-negri

Programul pilot unic în România, început în 2017 cu operatorul de iluminat public prin marcarea unei treceri de pietoni cu un sistem de iluminat cu senzori în asfalt, nu va fi continuat în acest an. Municipalitatea se va axa, mai degrabă, pe securizarea trecerilor de pietoni printr-o iluminare suplimentară a celor mai circulate dintre ele.



 
 
Trecerea de pietoni securizată în mai 2017 cu senzori luminoși în asfalt se află pe bulevardul Saturn, la intersecția cu strada Minerva. Sistemul propus în 2017 avea două componente: componenta de iluminat public ce presupune creşterea fluxului luminos din dreptul trecerii, în momentul în care senzorii amplasaţi pe stâlpii de la cele două capete ale zebrei detectează un pieton și componenta de semnalizare cu leduri, de delimitare a zebrei pe ambele sensuri, tot în cazul în care sunt pietoni care vor să treacă. 
Sistemul respectiv a costat 12.000 de euro și a fost montat pe cheltuiala operatorului de iluminat public. 
Acest sistem, prezentat în 2017 ca unul unic în România, nu va fi extins, a anunțat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea. Una dintre problemele care a apărut pe parcurs cu acest sistem a fost pe timp de iarnă, când utilajele de deszăpezire au „agățat“ ledurile din asfalt. 
 
Sorin Toarcea: „Deocamdată sistemul nu şi-a arătat efectele, astfel că Municipalitatea nu doreşte să extindă proiectul pilot de anul trecut“.


 

Primăria Braşov optează pentru iluminat suplimentar cu stâlpi, în zona trecerilor de pietoni, pentru a le face mai vizibile pe timp de zi şi de noapte. 

Iluminat suplimentar cu astfel e stâlpi este programat să apară, din acest an, la câteva treceri intens tranzitate, printre care
 
* 13 Decembrie (5 treceri de pietoni); 
* str. N. Iorga (3 treceri de pietoni);
* Calea București (zona bd. Saturn- str. Zizinului, 2 treceri de pietoni);
* bd. Saturn (5 treceri de pietoni);
* str. Hărmanului (3 treceri de pietoni);
* Calea Făgărașului (3 treceri de pietoni);
* str. Lungă (4 treceri de pietoni).
 
Acestea vor completa unele lucrări începute anul trecut, când s-au amplasat stâlpi de iluminat suplimentar la trecerile de pietoni de pe bulevardul Vlahuţă, bulevardul Gării şi strada Aurel Vlaicu, bulevardul Victoriei, de pe strada Zizinului, bulevardul Griviţei, Calea Feldioarei, la trecerea de la Piaţa Sfatului, în faţa BNR la zebrele de pe bulevardul Muncii, strada Carpaţilor, strada Gheorghe Doja  sau strada Dimitrie Anghel. 
 

1 Comentariu

  1. Trebuie un sistem automat, care să detecteze pietonul în intenție de traversare și să semnalizeze optic către șoferi cu un timp de temporizare, să aibă timp șoferul să oprească.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.