În 27 aprilie, la ora 0.00 s-a dat startul campaniei electorale pentru alegerile europarlamentare din 26 mai. Campania electorală durează 30 de zile, perioadă în care partidele sau candidații independenți trebuie să se promoveze după niște reguli foarte stricte. Afișajul este permis numai pe panourile special amenajate, iar conform Legii nr. 33/2007, republicată, art. 40, alin (6) „pe un panou electoral fiecare partid politic, alianţă politică, alianţă electorală, organizaţie a cetăţenilor aparţinând unei minorităţi naţionale care participă la alegeri în condiţiile prezentei legi ori candidat independent poate aplica un singur afiş electoral. Un afiş electoral amplasat în locurile prevăzute la alin. (1) nu poate depăşi dimensiunile de 500 mm o latură şi 300 mm cealaltă latură, iar cel prin care se convoacă o reuniune electorală, 400 mm o latură şi 250 mm cealaltă latură)”.
Încă din cursul nopții de vineri spre sâmbătă, partidele politice au ieșit în teren pentru a lipi afișe. Unii au amplasat câte unul pe panou, alții au avut o altă abordare de genul: „nu mai lipim câte unul pe panou, ci le punem pe toate la un loc”.
Per total, având în vedere că pe un panou încap exact 6 afișe, iar în Brașov, la fiecare dintre cele 26 de locații special amenajate sunt câte 8 panouri, rezultă o economie de 2 afișe, dar se obține un impact vizual mai mare. Acum rămâne de văzut cum vor interpreta „instituțiile abilitate” această situație.
Cert este că reprezentanții USR, partid care a respectat regula privind lipirea unui singur afiș pe un panou, s-au declarat nemulțumiți de situație și au anunțat că vor depune plângere.
Acestă strategie, ocuparea unui panou întreg cu afișe, a fost aplicată de PSD și PNL.
De asemenea, încă din prima noapte au început au început „să cadă afișele” și se pare că lipiciul de cea mai slabă calitate a fost folosit de USR și UDMR.
Fii primul care comentează