26 de troleibuze, dotate cu toate facilitățile, vor fi aduse la Brașov în maxim 12 luni. Ele vor înlocui aautobuzele de pe liniile 1, 2, 6 și 31

În maxim 12 luni, flota operatorului public de transport din Braşov se va „împrospăta“ cu 26 de troleibuze noi. Primăria municipiului Braşov, ca beneficiar al unei finanţări din fonduri europene, printr-un program desfăşurat de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice a încheiat ieri contractul de achiziţie cu compania poloneză Solaris, care în 12 luni va livra noile troleibuze. 
 


 
Viitoarele vehicule vor fi dotate cu toate accesoriile disponibile în prezent pe piaţă, pentru astfel de mijloace de transport şi vor circula pe patru linii de transport public acoperite în prezent de autobuze.
 
Troleibuzele vor fi dotate cu un sistem de numărare a călătorilor
Autobuzele Solaris Trollino 18 care vor fi livrate de producătorul polonez au o lungime de 18 metri şi dispun de toate gadget-urile care vor ajuta operatorul de transport public să-şi optimizeze liniile în funcţie de zile şi de staţii, spune directorul general al Solaris România, Dan Ciolan.
 
„Vorbim despre dispozitive care determină numărul de călători din interiorul troleibuzului, în orice moment, display-uri şi USB pentru încărcarea telefonului“, a precizat reprezentantul Solaris România. Troleibuzele vor avea o capacitate de 130 de locuri şi o autonomie de cinci kilometri, ceea ce va permite să meargă în continuare şi pe zonele unde nu există reţea electrică. De altfel, potrivit directorului general al SC RATBV SA, George Cornea, troleibuzele care vor fi livrate de Solaris vor fi distribuite pe linii care în prezent sunt deservite de autobuze. Este vorba despre liniile 1, 2, 6 şi 31 care sunt acoperite doar parţial de reţea electrică.
 
 

Cele 26 de troleibuze peste 92 milioane lei inclusiv TVA, dintre care 66,3 milioane lei reprezintă fonduri europene nerambursabile, 14,82 milioane lei contribuţia municipiului, reprezentând cheltuieli neeligibile, şi aproximativ 11,7 milioane lei contribuţia MDRAP.  După această achiziţie, flora RATBV urmează să fie îmbunătăţită cu alte câteva mijloace de transort „verzi“, primarul George Scripcaru explicând, de altfel, că aceasta este o parte din strategia de mobilitate a Municipalităţii, ce vizează modernizarea transportului în comun, dar şi o modalitate de reducere a poluării.
 
„Am mai spus-o şi o mai spun, transportul în comun este cea mai bună variantă de mobilitate pentru Braşov şi zona metropolitană. De aceea, aceasta este doar o prima etapă în achiziţia de mijloace de transport electrice şi hibride. Mai avem în derulare o licitaţie pentru achiziţia a 12 autobuze electrice de 18 metri, tot prin Programul Operaţional Regional, şi a 32 de autobuze electrice şi a staţiilor de încărcare rapidă şi lentă pentru acestea, cu finanţare de la Agenţia de Mediu. De asemenea, ne dorim să achiziţionăm încă 20 de autobuze electric-hibride pentru care în prima faza nu am primit oferta la licitaţie“, a declarat primarul George Scripcaru.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.