Punctul termic de pe strada Dobrogea din Brașov va fi transformat în centru de asistență comunitară

Dezafectat în urmă cu aproximativ 10 ani, fostul punct termic de pe strada Dobrogea nr. 58 va fi transformat în centru de asistență comunitară. Valoarea proiectului este estimată la 4,815 milioane lei, cu tot cu TVA, iar în ședința de plen de vineri, consilierii locali brașoveni vor aproba indicatorii tehnico-economici aferenți investiției. 

Clădirea în care a funcționat punctul termic a fost construită în anul 1970 și necesită lucrări ample de consolidare. Printre altele se va demola coșul de fum, se va consolida structura de rezistență și se va amenaja încă un etaj. 

După încheierea lucrărilor, în fost punct termic se vor amenaja săli multifuncționale, spații pentru activități în grup, săli de consiliere, birouri sau alte spații administrative. Nu în ultimul rând, având în vedere că de serviciile acestui centru vor beneficia și persoane cu dizabilități, va fi amenajat și un lift.

Conform proiectului de hotărâre de Consiliu Local, lucrările vor dura 24 de luni, iar de serviciile acestui centru ar urma să beneficieze aproximativ 300 de persoane, părinți și copii.  

Ce activități se vor desfășura la noul centru

Clădirea va avea ca destinație activități specifice unui Centru de Asistență Comunitară pentru susținerea și ajutorul persoanelor cu nevoi speciale și dizabilități, în vederea îmbunătățirii calității vieții acestora.

În cadrul centrului se vor desfășura activități pentru:

  • Informare şi sensibilizare privind problematica copilului şi a familiei, de promovare a serviciilor oferite şi stabilirea relațiilor de colaborare cu instituții, organizaţii şi/sau alte grupuri de suport comunitar.
  • Consilierea de grup – permite lucrul simultan cu mai mulţi clienţi; ea oferă un context în care se pot analiza problemele de natură interpersonală, fiecare client beneficiază de sprijin şi ajutor din partea membrilor grupului dar oferă, în acelaşi timp, sprijin şi ajutor; activităţile de grup permit experimentarea de noi comportamente şi modalităţi de comunicare. Se recomandă organizarea de grupuri care să fie formate din cinci până la maxim zece clienţi. Frecvența minimă a sesiunilor de consiliere de grup este de o şedinţă de 2 ore o dată pe săptămână.
  • Consilierea în situaţie de criză – Intervenţia în situaţia de criză presupune lucrul intensiv şi de scurtă durată cu clientul, prin centrarea pe situaţia concretă şi găsirea unei soluţii pentru acesta care să îl ajute să-şi folosească resursele pentru a depăşi situaţia şi să-şi desfăşoare activităţile de zi cu zi într-un mod cât mai acceptabil şi eficient pentru el şi pentru cei din jur. Obiectivul pe termen lung al intervenţiei constă în evitarea efectelor negative ale situaţiei asupra clientului şi familiei sale.
  • Consilierea copiilor şi adolescenţilor- Exersarea şi perfecţionarea capacităţilor de exprimare verbală şi nonverbală a sentimentelor, trăirilor, opiniilor lor, diversificarea şi îmbunătăţirea metodelor de comunicare cu alţi copii şi cu adulţii; Creşterea încrederii în sine şi acceptarea de sine; Dezvoltarea capacităţilor de integrare socială, satisfacerea nevoilor de apartenenţă a copiilor şi adolescenţilor la grup.
  • Consilierea prin telefon – utilizează tehnici specifice şi respectă normele deontologiei profesionale. Scopurile generale ale consilierii prin telefon sunt: formularea clară a unei probleme, ameliorarea unei situaţii de criză, acordarea unui sprijin emoţional, iniţierea unui contact în vederea stabilirii unei alte convorbiri telefonice sau a unei întrevederi la sediul Centrului de Asistență Comunitară.
  • Programe de educaţie parentală – programele de educaţie parentală sunt programe de dezvoltare şi consolidare a abilităţilor şi competenţelor parentale. Aceste programe se realizează prin intermediul întâlnirilor de grup şi individuale. Organizarea întâlnirilor de grup se realizează în funcţie de interesele clienţilor pe baza unei analize a nevoilor. Pentru realizarea analizei nevoilor pot fi folosite chestionare, interviuri, discuţii. Sunt organizate de către Centrul de Asistență Comunitară, sau de către Centrul de Asistență Comunitară în colaborare cu instituţii publice şi organizaţii neguvernamentale care au experienţă în acest domeniu. Aceste activităţi se realizează prin împărtăşirea de competenţe între părinţi şi profesionişti. Întâlnirile grupului constau în discuţii pe teme solicitate de părinţi (timp de 90 – 120 de minute) şi discuţii iniţiate de profesionişti. Un grup de 10 – 12 persoane se va întâlni pe durata a 4-6 luni, de două ori pe lună (în total 8-12 întâlniri pentru fiecare grup), în funcţie de progresele obţinute şi de disponibilitatea părinţilor. Metodele de formare recomandate pentru formarea adulţilor sunt jocul de rol, demonstraţia, studiul de caz, lucrul în grupuri mici, brainstorming-ul.
  • Organizarea grupurilor de sprijin pentru părinţi- Grupul de sprijin este utilizat ca o formă de intervenţie socială care presupune participarea benevolă şi organizată, într-un cadru structurat a părinţilor la dezbaterea şi identificarea unor soluţii la probleme comune. Scopul utilizării acestei tehnici este de a se oferi reciproc informaţii, sfaturi, încurajare şi sprijin emoţional.  

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.