PNL critică modul în care USR îşi face campanie „denaturând adevărul“ despre proiectul drumului forestier Gorița

PNL critică USR pentru modul în care a transformat proiectul de amenajare a drumului Gorița, într-o temă de campanie, folosindu-se de ceea ce liberalii spun că sunt „informații false, cu scopul de a crea panică în rândul populației.“



Mai exact, vicepreședintele organizației municipale PNL Brașov, Ciprian Chiricheș, susține că, legat de proiectul viitorului drum Gorița, în spațiul public au apărut 3 afirmații false, menite să inducă în eroare opinia publică și să creeze o falsă impresie că muntele Tâmpa va fi distrus. În acest context, Chiricheș spune că a făcut propria documentare, iar datele obținute le pune la dispoziția brașovenilor, cărora le cere să se informeze, la rândul lor, cât se poate de bine, din mai multe surse.

„Acea petiție lansată în spațiul public împotriva drumului Gorița spune 3 lucruri care m-au determinat să iau atitudine. Primul lucru neadevărat este acela care face referire la defrișări pe Tâmpa. Apoi, s-a spus că va fi un drum forestier de o lățime cât Calea București, dar și că se va tăia o suprafață cât 10% din spațiul verde al municipiului Brașov. Am fost surprins neplăcut de toate aceste afirmații, eu știind altceva despre acest proiect, de aceea am decis să fac o adresă spre Regia Publică a Pădurilor Kronstadt și am primit un răspus oficial cu care putem desluși situația în care ne aflăm, prezentând și date oficiale. Astfel, am aflat exact care sunt limitele muntelui Tâmpa și din toate fișele și datele de proiectare, am văzut că drumul Gorița se află în afara zonei protejate. Muntele Tâmpa se află în Situl Natura 2000 cu același sume, de 206,5 hectare, care se suprapune parțial pe Rezervația naturală Muntele Tâmpa, de 186,7 hectare. În ceea ce privește suprafața drumului, de 14,9 hectare, aceasta reprezintă 0,1% din suprafața totală a fondului forestier proprietate a municipiului Brașov. În plus, drumul nu va fi cât Calea București, ci va avea 3,5 metri lățime, cu spații de încrucișare“, a explicat Ciprian Chiricheș, care a prezentat și o planșă a zonei unde va fi construit drumul. 



În planșa respectivă se vede delimitarea Tâmpei dar și traseul viitorului drum forestier Gorița, care nu se suprapune peste aria protejată. 

La rândul său, Adrian Oprică, președintele PNL Brașov și consilier local al municiului, spune că întreaga campanie de strângere de semnături împotriva acestui proiect, prin promovarea unor idei și informații false este o greșeală, chiar intenționată, a USR. Oprică spune că printr-o astfel de campanie, contracandidații încearcă să atragă atenția, acum, în perioada alegerilor prezidențiale, dar și în vederea alegerilor de anul viitor.

„Vorbim despre o campanie de strângere de semnături împotriva drumului Gorița, care s-a întemeiat pe trei minciuni: „stop defrișărilor de pe Tâmpa!“ – ori acest drum nu are de a face cu Tâmpa, s-a vehiculat fals că pe Tâmpa va apărea un drum cât Calea București de lat, ceea ce e fals, pentru că vorbim de o amenajare de 3,5 metri, nu de 20 de metri lățime, și că se defrișează 15 hectare, dispărând 10% din pădure. Dar nu se spune nicăieri nimic despre faptul că, imediat după amenajare, se va planta pe 7 hectare de teren, aproaximativ 30.000 de puieți. 
Domnul Allen Coliban (unul dintre liderii USR care susține petiția împotriva drumului Gorița, n.r) a promovat aceste idei false, iar eu unul nu sunt de acord cu modul acesta de a acționa, care induce în eroare cetățenii Brașovului.  Trebuie spus că, pe lângă utilitatea forestieră – inclusiv cu facilitarea accesului în caz de calamități, credem în continuare că drumul Gorița poate fi și un drum turistic și de recreere foarte atractiv pentru brașoveni și pentru turiști. Vrem ca cei care urcă pe Tâmpa să se poată plimba pe acest drum, în siguranță, cu bicicleta sau cu pasul“, a declarat Adrian Oprică.



Atât Chiricheș, cât și Oprică spun că în Brașov vor exista și trasee de downhill. Precizarea vine în contextul în care unii dintre contestatarii drumului Gorița au cerut ca în zona Tâmpa să rămână nealterate potecile „se dau“ cu bicicletele. 

„Trebuie spus că poteca, tehnic, este un drum pe care îl bați la pas. Pe de altă parte însă, vor exista șitrasee de downhill, cum își doresc amatorii acestui sport. Ele vor fi însă în Postăvarul, în zone specifice“, a spus Adrian Oprică. 

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.