Facilități COVID-19. Terasele din Brașov vor fi plătite la Primărie „la jumătate de preț”. Firmele afectate de coronavirus vor plăti impozite reduse pentru perioada cele două luni de stare de urgență

Consilierii locali brașoveni au aprobat în ședința de plen de vineri mai multe facilități pentru firmele afectate de restricțiile din ultima perioadă, instituite pentru a limita răspândirea noului coronavirus. Unele dintre facilități au fost acordate după ce, prin legislația națională, autorităților locale li s-a permis să aplice unele reduceri de taxe și impozite ce constituie venituri la bugetul local, iar alte facilități au fost acordate din inițiativa municipalității brașovene. Potrivit calculelor Primăriei Brașov, prin acordarea acestor facilități, anul acesta, încasările la bugetul local vor fi mai mici cu 10 milioane de lei. 

Ce facilități au fost acordate: 

  • Reducerea cu 50% în perioada 01.06.2020 – 31.12.2020 a taxei zilnice pentru ocuparea temporară a locurilor publice pentru terase sau grădini de vară stabilită potrivit H.C.L. nr. 250/2019 privind stabilirea impozitelor și taxelor locale precum și a taxelor speciale pentru anul 2020, în condițiile achitării obligațiilor restante aferente acestei taxe scadente la 01.06.2020.
  • Reducerea cu 50% pentru perioada stării de urgență și a stării de alertă a taxei de ocupare a domeniului public cu panouri publicitare.
  • Reducerea impozitului anual pe clădiri cu o cotă de 50%, pentru clădirile nerezidenţiale, aflate în proprietatea persoanelor fizice sau juridice, folosite pentru activitatea economică proprie a acestora sau date în folosinţă printr-un contract de închiriere, comodat sau prin alt tip de contract pentru desfăşurarea unor activităţi economice către alte persoane fizice sau juridice, după caz, dacă în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă, ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, proprietarii sau utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de Ministerul Economiei, Energiei şi Mediului de Afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.
  • Scutirea de la plata taxei lunare pe clădiri datorate de către concesionari, locatari, titularii dreptului de administrare sau de folosinţă a unei clădiri proprietatea publică sau privată a statului ori a unităţilor administrativ-teritoriale, după caz, dacă, în perioada pentru care s-a instituit starea de urgenţă (16 martie – 14 mai 2020) ca urmare a efectelor epidemiei coronavirusului SARS-CoV-2, utilizatorii clădirilor au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică.
  • Scutirea pe perioada stării de urgență de la plata taxei pentru utilizarea temporară a locurilor publice de către utilizatorii suprafeţelor care au fost obligaţi, potrivit legii, să îşi întrerupă total activitatea economică sau deţin certificatul pentru situaţii de urgenţă emis de ministerul economiei, energiei şi mediului de afaceri prin care se certifică întreruperea parţială a activităţii economice.
  • Anularea accesoriilor obligațiilor bugetare restante la data de 31.03.2020 în condițiile achitării tuturor obligațiilor bugetare principale restante,inclusiv pentru anul în curs, până la data de 30.09.2020.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.