Telenovela modernizării DN73 continuă. Pregătirea proiectului tehnic pentru finalizarea lucrărilor, în stand-by din cauza contestațiilor

Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov are probleme cu licitația de 2 milioane de lei pentru realizarea proiectului tehnic necesar finalizării lucrărilor de modernizarea a DN 73. Prima procedură a fost anulată, iar a doua a fost suspendată, după ce participanții la prima licitație au depus contestații. Acum, Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov nu îi rămâne decât să aibă răbdare și să spere că „etapa contestațiilor” se va încheia repede. 

Povestea licitației pentru elaborarea proiectului tehnic pentru finalizarea lucrărilor de modernizare a DN 73 este destul de simplă. După ce a fost reziliat contractul de lucrări cu spaniolii de la Azvi, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) – prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov (DRDP) a început procedurile pentru continuarea lucrărilor. În acest sens, în luna februarie a acestui an a fost lansată prima licitație pentru elaborarea proiectului tehnic și a altor documentații, valoarea contractului fiind estimată la 2,02 milioane lei, fără TVA. S-au înscris trei firme, dar ofertele depuse de acestea au fost neconforme, motiv pentru care procedura a fost anulată în 28 aprilie. Apoi, în 7 mai a fost lansată o nouă licitație, dar după câteva zile a fost suspendată.

Purtătorul de cuvânt al Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, Robert Elekes, a explicat că procedura a fost suspendată pentru că două dintre firmele înscrise la prima licitație (ambele au depus oferte neconforme) au depus contestații la Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor (CNSC). Conform datelor disponibile pe platforma electronică de achiziții publice, contestațiile au fost depuse în 6 mai și 11 mai 2021. 

„Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov transmis punctul de vedere către CNSC. Indiferent care va fi decizia CNSC, noi sperăm ca aceasta să fie emisă cât mai repede, astfel încât să putem relua proiectul de modernizare a DN73”, a explicat Elekes.

Prin licitația amintită, DRDP Brașov caută o firmă care să actualizarea actualizeze proiectul tehnic și să asigure asistența tehnică pe perioada lucrărilor pentru finalizarea lucrărilor de modernizarea a DN 73 Pitești – Brașov. 

Modernizarea DN 73 Pitești – Brașov s-a întors la faza de proiectare. Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere este dispusă să plătească peste 2,022 milioane de lei pentru actualizarea documentației tehnice

 

DN73, în şantier încă din 2014

La DN73 Piteşti – Braşov se lucrează încă din 2014, după ce Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a obținut o finanțare europeană în ciclul bugetar 2007 – 2013 prin Programul Operațional Sectorial – Transport (POS – T). Proiectul nu a fost încheiat până la data de 31 decembrie 2015 (data limită pentru depunerea cererilor de decontare pentru proiectele finanțate în perioada de programare 2007 – 2013), astfel că investiția a fost „fazată”, fiind obținută o nouă finanțare europeană, prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014 – 2020. Lucrările au început în județul Argeș, iar din 2017 a intrat în modernizare și sectorul din județul Brașov.

În 2020 nu s-a lucrat mai deloc, iar constructorul a fost concediat

În judeţul Braşov, în primul an nu au fost mari probleme, fiind realizate casetele de lărgire pe sectorul Brașov – Cristian. De asemenea, în Cristian au fost turnate primele straturi de asfalt. În anul 2018 au început și lucrările pe mai multe segmente dintre Râșnov și Bran, unde, la fel, erau prevăzute casete de lărgire. Atunci au apărut și problemele, constructorul reclamând faptul că, din cauza ploilor abundente și argilelor de sub drum nu se pot continua lucrările. Tot în anul 2018 a fost decopertat și sectorul din Râșnov și a fost asfaltat după mai multe luni.

Anul 2019 a început prost, iar în 20 mai ministrul Transporturilor de la vremea respectivă, Răzvan Cuc, a rupt contractul cu constructorul, cerând Conducerii CNAIR să încheie cât mai repede procedura de reziliere, dar aceasta nu a mai fost finalizată. După acest episod, constructorul s-a apucat serios de treabă, fiind apoi lăudat de ministru. Anul trecut nu s-a lucrat mai deloc la drum, astfel că spre finalul anului, antreprenorul care lucra aici a fost „concediat”. În acest moment lucrările sunt finalizate în proporţie de 49,82%, fiind recepţionate lucrările pe 28,85 kilometri, din cei 103 kilometri . Termenul de finalizare estimat de CNAIR este decembrie 2023.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.