Al treilea început pentru autostrada Făgăraş – Braşov, după 10 ani de stat în sertare. CNAIR a semnat contractul de 18,17 milioane lei, pentru documentaţii

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a semnat ieri contractul pentru completarea studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic aferente sectorului de autostradă Făgăraş – Braşov. De aceaste documentaţii se va ocupa asocierea dintre Search Corporation Sa – Protelco SA – Like Consoulting SRL – Megadislik Musavirlik AS (MEGA Engeneeering Consulting Inc.), care a depus oferta câştigătoare, în valoare de 18.174.952,71 lei fără TVA.

22 de luni pentru SF şi Proiect Tehnic, completate şi aduse la zi

Durata contractului va fi de 22 luni pentru Studiul de fezabilitate şi 3 luni pentru Proiectul Tehnic. Contractul semnat ieri include realizarea unor studii şi analize de trafic, geotehnice, arheologice, topografice, hidrologice, hidraulice, de identificare a proprietarilor şi a constrângerilor de pe traseu sau a utilităţilor intersectate. Sectorul de autostrada Făgăraş – Braşov, împreună cu sectorul Sibiu – Făgăraș ce urmează a fi promovat la licitație pentru Proiectare și Execuție de Lucrări, va asigura conexiunea Autostrăzilor Ploiești – Brașov și Brașov – Bacău cu autostrada A1, respectiv coridorul IV paneuropean. .Asistența tehnică a fost și ea cuprinsă în contract, a anunţat CNAIR. 

„Noi, CNAIR, am luat deja legătura cu autoritățile publice locale pentru a ne confirma amplasamentul și investițiile din zonă pentru a le pune la dispoziția Prestatorului. De asemenea, vom pune la dispoziție toate informațiile pe care le deținem în acest moment, oferindu-le o documentație solidă.”, a declarat Mariana Ioniță, director general CNAIR.

Drumul va avea 48 de kilometri

Acest segment, care face parte din autostrada A3 Transilvania are o lungime de 48 de km. Primele documentaţii pentru el au fost făcute încă din 2003 (în cadrul Autostrăzii Braşov – Târgu Mureş) şi, apoi în anul 2008 (ca o completare a primelor, însă au „expirat” şi este acum nevoie de această completare şi aducere „la zi”. De altfel, acest aspect a fost subliniat ieri şi de ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă. 

„Contract semnat pentru proiectarea autostrăzii Făgăraş-Braşov, o investiţie care fusese abandonată de peste 10 ani. (…) Acest segment a fost scos la licitaţie în această primăvară, după un deceniu în care a zăcut uitat. Este primul contract semnat pe noul caiet de sarcini care are prevederi mult mai echilibrate. Traseul începe cu un nod rutier care face legătura la Codlea cu autostrada Ploieşti-Braşov şi se încheie în apropiere de Făgăraş, printr-un nod de mare viteză care face conexiunea cu autostrada Sibiu-Făgăraş. În plus, în zona municipiului Braşov, proiectantul va asigura legătura cu autostrada Braşov-Bacău”, a precizat ministrul.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.