Operatorii privați de transport nu au reușit introducă în trafic, începând cu data de 1 ianuarie 2021, numai autobuze Euro 6 pentru transportul salariaților către platformele industriale din jurul Brașovului, așa cum era prevăzut într-o hotărâre a Consiliului Local Brașov din anul 2019. Altfel, municipalitatea are acum o altă strategie pentru „înverzirea” transportului navetiștilor: implicarea RATBV în această activitate.
În acest sens, Primăria Brașov a început deja discuțiile cu RATBV și cu reprezentanții companiilor de pe platformele industriale din jurul Brașovului, iar o variantă luată în calcul este extinderea programului liniilor metropolitane, inclusiv noaptea, pentru a asigura și transportul muncitorilor care sunt schimbul 2.
„În funcție de rezultatul acestor discuții, noua modalitate de transport a navetiștilor ar urma să fie implementată la începutul anului viitor. În acest moment, RATBV este singurul operator de transport care poate respecta reglementările în vigoare privind poluarea”, a explicat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.
Operatorii privați vor avea și ei acces pe străzile Brașovului, însă acest lucru se va întâmpla numai dacă aceștia vor avea autobuze cu motorizare Euro 6, a menționat reprezentantul Primăriei Brașov.
Pe termen lung, Primăria Brașov are în plan să folosească pentru transportul navetiștilor și liniile feroviare metropolitane, în măsura în care acestea vor ajunge operaționale.
Nici RATBV nu are autobuze Euro 6 pe toate traseele metropolitane
Reamintim că în anul 2019, Consiliul Local Brașov a aprobat un regulament de transport prin curse speciale. Conform actului normativ amintit, de la 1 ianuarie 2021, operatorii de transport ar fi trebuit folosească pentru transportul de persoane numai autobuze Euro 6, însă această condiție a fost criticată de la început de firme. De altfel, operatorii au solicitat de mai multe ori o amânare.
Pe de altă parte, în ceea ce privește transportul metropolitan, în acest moment, pe traseele RATBV sunt autobuze Euro 6 numai pe liniile 210 (Brașov – Ghimbav) și 220 (Brașov – Codlea), pe restul liniilor fiind autobuze mai vechi. Ba mai mult, RATBV mai scoate pe traseu autobuze vechi și pe linii din interiorul municipiului Brașov.
Fii primul care comentează