Șefii piețelor din Brașov se vor roti periodic, pentru a evita favorizarea unor comercianţi

În urma controalelor pe care primarul Allen Coliban, viceprimarul Flavia Boghiu şi Poliţia Locală le-au făcut în pieţele agroalimentare din ora, de la începutul lunii septembrie, edilul a anunţat că a luat şi o măsură practică pentru a înlătura posibile fraude la nivelul administraţiei pieţelor. Astfel, şefii pieţelor agroalimentare din Braşov se vor roti periodic,  „pentru a evita stabilirea unor relații cu comercianții, care exced cadrului profesional”, după cum se arată într-un comunicat de presă emis de Primăria Braşov. 

În plus, Poliția Locală a inclus în planul săptămânal de control verificări inopinate în toate piețele din Brașov, iar toți agenții economici din piețe vor fi monitorizați, atât de administrația piețelor, cât și de poliția locală, pentru a respecta prevederile legale privind utilizarea casei de marcat.

Primarul promite, de asemenea, că se vor face monitorizări mai atente ale modului în care se atribuie locurile în pieţe şi se vor limita spaţiile puse la dispoziţia comercianţilor de produse nealimentare sau produse alimentare de import. Această măsură este menită să vină în sprijinul producătorilor locali şi a producătorilor autentici.

În perioada următoare, Serviciul de Administrare Piețe va trebui să prezinte un proiect de modificare a regulamentului de organizare și funcționare a piețelor agroalimentare, care să includă prevederile necesare pentru ca producătorii să aibă un acces facil în piețe, iar angajații serviciului să nu aibă posibilitatea favorizării anumitor comercianți, atât la alocarea tarabelor, cât și la plata taxei pentru ocuparea acestora. În paralel, serviciul de specialitate va trebui să întocmească un plan de modernizare, pe următorii ani, a tuturor piețelor, astfel încât acestea să permită desfășurarea unui comerț în cele mai bune condiții, atât pentru vânzători, cât și pentru cumpărători.

Principalele nereguli constatate în pieţe

În urma controalelor din ultimele săptămâni, cele mai multe nereguli constatate au vizat:

  • prezența în piață a unor comercianți care nu au achitat taxa de închiriere a tarabei;
  • lipsa corespondenței între produsele autorizate pentru vânzare și marfa expusă pe tarabă;
  • lipsa afișării prețurilor la anumite produse;
  • prezența în piețe a unor persoane care oferă spre vânzare diferite produse (legume, fructe de pădure, flori etc) în locuri neamenajate, fără a deține autorizație în acest sens; existența unor sume de bani încasate de administrația piețelor de la comercianți, pentru care nu a fost emisă chitanță;
  • înregistrări duble ale evidențelor încasărilor; comercianți care foloseau documente false care atestă calitatea de producător agricol.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.