Allen Coliban și laudele primite pentru brazii lui George Scripcaru. Sau cum să promovezi intens un fake-news doar pentru că te avantajează

Weekend plin cu diferite articole laudative despre bradul de Crăciun din Piața Sfatului. Faptul că bradul de anul ăsta ar fi inclus în topul brazilor de Crăciun din diferite orașe europene a fost anunțat pe pagina instituţională de Facebook a Primăriei municipiului Braşov, a primarului Allen Coliban, a partidului (pagina oficială națională USRPLUS – foto) și a unor ziare naționale și locale care au preluat „știrea” fără ca ea să fie verificată. 

Nu punem la îndoială frumuseţea bradului din acest an şi nici nu analizăm cine şi cât a muncit pentru ca el să arate aşa!

Însă, am verificat şi noi informaţia, dat fiind că ea a apărut la foarte puţin timp de la momentul aprinderii iluminatului festiv şi s-a propagat rapid pe canale de partid, de instituţie şi de media, exact în acelaşi format. 

Şi nu doar că bradul din Topul realizat de Best European Destination nu e cel din poză! Însă conform schimbului de mail-uri pe care l-am avut cu reprezentanţii acestei platforme, Municipalitatea nici nu a răspuns mail-urilor primite de la Best European Destinations și nici nu a furnizat vreo fotografie a bradului din 2021. 

Când a apărut știrea inițial, bradul din clasamentul de pe European Best Destinations nu era cel din 2021, ci unul din 2015, în care centrul Braşovului era recent nins, iar iluminatul festiv avea cu totul alt concept. (vezi foto mai jos).

  

 

Am contactat compania European Best Destinations și iată răspunsul lor la întrebarea de ce au folosit poza unui brad mai vechi și de asemenea, informații despre cum Municipalitatea nu a pus la dispoziție informații și fotografii de calitate pentru promovarea orașului. 

**

Dear Mihaela, 

Thank you for your kind email. 

We have to base the selection and promotion on content available in this case we never received any information from Brasov Municipality about a new version of their Christmas Tree and quality images of it. In that case we have to buy ourselves images to photographers, what we did here. 

All the Christmas Trees are not the ones from this specific year even if we update them as soon as we have the images, this mainly inform the travellers that this destination, city, is always trying to have a special, magnificient Christmas Tree (that can change from one year to the other). 

Anyway, we bought a new image of Brasov Christmas Tree that we hope will be more accurate. 

All the best to you

Perrine 

European Best Destinations
 
Press & media 
press@europeanbestdestinations.com 
www.europeanbestdestinations.com

 

**

(Dragă Mihaela

Vă mulțumim pentru e-mailul dvs.

 Trebuie să ne bazăm selecția și promovarea pe conținutul disponibil, în acest caz nu am primit niciodată informații de la Municipiul Brașov despre o nouă versiune a Bradului de Crăciun și imagini de calitate ale acestuia. În acest caz, trebuie să cumpărăm fotografii de la diverși fotografi, ceea ce am făcut în acest caz.  

Nu toți Brazii de Crăciun sunt cei din acest an anume, chiar dacă îi actualizăm imediat ce avem imaginile. Fotografia îi informează în principal pe călători că această destinație, oraș, încearcă mereu să aibă un Brad de Crăciun special (care poate fi diferit  de la un an la altul).  

Oricum, am cumparat o nouă imagine a Bradului din Brașov care sperăm sa fie mai fidelă.  

Toate cele bune

 Perrine)

**

Doar că nici noua imagine, pe care Best European Destination a obţinut-o, nu a fost cea de anul ăsta, ci una din 2018

Această imagine se regăsește şi acum pe site, Besst European Destination neavând la îndemână o fotografie din 2021.

Iar Primăria Braşov a promovat ştirea, deşi se pare că era la curent cu faptul că se referă la o imagine mai veche a oraşului. 

 

 

Biroul de Relaţii Publice şi Mass-Media susţine că nu a primit nicio cerere pentru o imagine de anul acesta a bradului, însă purtătorul de cuvânt nu poate garanta că o solicitare nu ar fi ajuns la alte birouri/ servicii

Am solicitat, în această dimineață, un punct de vedere din partea Primăriei Brașov, cu privire la faptul că atât instituția administrativă, cât și primarul Allen Coliban – pe pagina sa de politician, promovează această știre ca fiind una valabilă pentru bradul și iluminatul de sărătoare din anul 2021. 

Potrivit purtătorului de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea, „la Biroul de Relaţii Publice şi mass-media nu a ajuns nicio solicitare din partea publicaţiei care a făcut topul, pentru o fotografie din acest an, altfel, noi avem multe fotografii şi le-am fi pus la dispoziţie”

Totuşi, Sorin Toarcea a precizat că biroul pe care îl reprezintă nu are cunoştinţă dacă o solicitare de acest fel a ajuns în alt birou din instituţie.

Purtătorul de cuvânt al Primăriei Braşov a declarat că nu cunoaşte situaţia acestui „fake-news” ca la carte şi că a preluat doar link-ul publicat de Ziarul Finacniar, după ce ştirea despre bradul de Crăciun al Braşovului apreciat în acest an de Best European Destination „a umplut presa locală şi naţională”. 

Totuşi, Toarcea era la curent cu faptul că pe site-ul care a făcut topul figurează o fotografie din 2018 a iluminatului de sărbătoare din Braşov. 

La final, întrebăm public, care sunt atribuţiile angajaţilor din Biroul de Relaţii externe, Turism şi Evenimente şi cu ce se ocupă consilierii de comunicare ai primarului?

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.