FOTO Alternativă la DN1: Lucrările la „Drumul de sub munte”, cel mai tranzitat din Ţara Făgăraşului, vor fi gata până la finalul anului

Lucrările de modernizare a Drumului de sub munte vor fi finalizate până la sfârșitul acestui an, după aproximativ trei ani de la începerea lucrărilor, a anunțat președintele Consuliului Județean, Adrian Veștea, care ieri a făcut o vizită pe teren și a discutat cu constructorul care se ocupă e acest proiect. 

Drumul interjudețean are o lungime totală de de 53,01 km și străbate localitățile Șinca Veche, Șercăița, Bucium, Mărgineni, Sebeș, Recea, Gura Văii, Lisa, Sâmbăta de Sus, Drăguș, Viștea de Sus, Victoria, Ucea de Sus, acesta find cel mai tranzitat drum din Ţara Făgăraşului.

La momentul actual, așternerea  stratului de bază a fost realizată pe toată lungimea drumului, ceea ce reprezintă un progres al lucrărilor de 100%. 

În ceea ce privește stratul de uzură, acesta a fost finalizat în proporție de 70%, respectiv 30 de kilometri pe DJ 104 A și DJ 105 P – Ucea Sus. 

Au mai fost realizate:

  • 15 poduri de pe traseul acestui drum interjudețean – integral;
  • două treceri la nivel cu calea ferată – integral;
  • podețele transversale la drumurile laterale – în proporție de 85%;
  • refacerea trotuarelor şi a acceselor la proprietăţi – în proporţie de 90% din totalul suprafeţelor proiectate.

Reamintim că pentru „Drumul de sub munte”, termenul de execuție al lucrărilor de modernizare a fost prelungit prin act aditional, până în luna decembrie 2022, ca urmare a lucrărilor la infrastructura de canalizare de pe raza localităților Recea, Sâmbăta de sus, Ucea, lucrări care au impus prelungirea termenului de execuție a lucrărilor de modernizare.

Proiectul „Modernizare drum interjudeţean DJ 104 A, DJ 105 C, DJ 105 P – format din DJ 104 A, km 0+000-45+000, DJ 105 C, km 6+300-3+800, DJ 105 P, km 0+000-3+800” a fost primul proiect cu fonduri europene destinat îmbunătăţirii infrastructurii rutiere, pe care administraţia publică a judeţului Braşov l-a accesat în anul 2017, în cadrul axei prioritare 6 a Programului Operaţional Regional 2014-2020. 

Acest drum asigură conectarea cu rețeaua TEN-T și descongestionează traficul din zona DN 1 Sibiu – Brașov, având în vedere că facilitează legătura între județele Brașov, Sibiu, Argeș şi face legătura între DN 1 și DN 7C (Transfăgărășan), la Cârțișoara.

Valoarea totală a proiectului este de 146.864.245,94 lei.

Este cel mai mare proiect de modernizare a infrastructurii rutiere din judeţul Braşov realizat în ultimii 30 de ani şi unul dintre cele mai importante din Regiunea Centru, un proiect care n-ar fi fost posibil fără implicarea tuturor primarilor din Ţara Făgăraşului. A fost nevoie să ținem cont de lucrările de investiții, care se implementează la nivelul unor localități, precum și de complexitatea lucrărilor de relocare a rețelelor de utilități din zonă. Cu toate acestea, mărturisesc că suntem într-un progres foarte bun, deoarece am avut şansa unui constructor serios, care îşi face bine treaba, iar după trei ani de muncă, reușim să ducem la bun sfârșit acest proiect investițional complex! Ne dorim ca localnicii din satele străbătute de traseul «Drumului de sub munte», dar şi turiştii care vin în număr tot mai mare în zona Ţării Făgăraşului să poată circula în cele mai bune condiţii, această arteră fiind și o alternativă la DN 1”, a declarat preşedintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veştea. 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.