FOTO Podul CFR de la Budila a fost reconstruit total, după prăbușirea din 2018. Se va circula pe el după testare

Lucrările de reconstrucție a podului CFR de la Budila și reamenajare a albiei râului Tărlung au fost finalizate. Investiția, derulată și coordonată de CFR, s-a derulat pe parcursul a 16 luni, în baza unui contract semnat pe 7 aprilie 2021.  Podul a fost zdrobit în 2018, de inundațiile de pe râul Tărlung. 

2018 – prăbușirea podului de la Budila

Urmează recepția lucrărilor și testarea podului

Podul se află  la km 17+318, pe ruta Hărman – Întorsura Buzăului, peste râul Tărlung și ține de secția de cale ferată 403 Hărman – Întorsura Buzăului. El s-a prăbușit în data de 30 iunie 2018, din cauza unei viituri. 

Regionala Brașov a Companiei Naționale de Căi Ferate CFR SA a derulat procedura de licitație pentru reconstrucția podului, iar contractul a fost semnat în data de 7 aprilie 2021. Lucrările au fost finalizate, iar în următoarea perioadă urmează demersurile aferente recepției finale. Reprezentanții asocierii care a executat lucrările au declarat că, în cel mai scurt timp, vor începe testele necesare înainte de reluarea traficului feroviar.

Conform proiectului tehnic, constructorul a realizat, pe linia Hărman – Întorsura Buzăului, la km 17+318, un pod nou de cale ferată simplă, cu o deschidere de 70 m și suprastructură metalică de tip grindă. Sursa de finanţare pentru lucrările de reconstrucție a podului din comuna Budila și de amenajare a albiei râului Tărlung este asigurată din fonduri de la bugetul de stat.

Încă de la momentul prăbușirii vechiului pod, în vara anului 2018, autoritățile regionale (Consiliul Județean Brașov, în mod special) au manifestat o permanentă susținere privind restabilirea condițiilor de circulație pe această linie deosebit de importantă pentru comunitățile afectate din județele Brașov si Covasna, intervenind, în mod decisiv, pentru includerea în programele de investiții ale Regionalei CF Brașov (în condițiile în care este vorba de o linie de interes local), asigurarea sursei de finanțare pentru expertiza DALI, proiectare și, în final, execuția acestui obiectiv de investiții, accelerând la maxim, în limite legale, termenele de execuție, astfel încât podul să poată fi recepționat și, ulterior, să poată fi reluat traficul feroviar. Este o realizare semnificativă care demonstrează sinergia de acțiune a factorilor de decizie din administrația județeană și administratorului infrastructurii feroviare”, a declarat Ioan Pintea, cel care a condus CFR la momentul demarării procedurilor de reconstrucție. 

Investiție pentru 50.000 de oameni

Finalizarea lucrărilor de reconstrucție a acestui pod feroviar reprezintă o investiție esențială pentru cei aproape 50.000 de oameni, care locuiesc în zona Întorsurii Buzăului, mulți dintre aceștia fiind navetiști și care, de mult timp, au fost văduviți de o cale de transport feroviar către localitățile din județul Brașov. Este extrem de important să refacem și aceste obiective de investiții, care pe lângă drumurile județene, spitale, aeroport, țin de mobilitate și scot din izolare comunitățile locale” – a transmis președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian-Ioan Veștea.

Mai multe despre prăbușirea podului de la Budila, în 2018 – AICI:

FOTO&VIDEO. Noua ipoteză de lucru privind prăbușirea podului de la Budila. O cantitate mare de apă deversată „accidental”

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.