Magazinele Penny din Regiunea Centru, amenzi de peste 600.000 de lei de la Protecţia Consumatorului Braşov

Comisariatul Regional pentru Protecția Consumatorilor Regiunea Centru (CRPCRC) a controlat, în ultima perioadă, 43 de magazine din lanțul Penny, în județene din Regiunea Centru, respectiv Alba, Brașov, Covasna, Harghita, Mureș și Sibiu. Controalele au vizat modul în care este respectată legislația în vigoare, în domeniu, în magazinele lanțului de supermarketuri Penny, ca parte a unei tematici naționale de control, a precizat comisarul șef delegat Nicolae Liviu Bărdaș, citat de newsbv.ro. 

Pentru neregulile constatate, comisarii CRPCRC au aplicat următoarele sancțiuni: 

  • 66 amenzi contravenționale, în valoare totală de 645.000 lei;
  • 10 avertismente;
  • oprirea definitivă de la comercializare a produselor alimentare neconforme, în valoare de circa 14.000 lei;
  • oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 3 unități.

Neregulile constatate în timpul controalelor:

  • comercializarea unor produse alimentare cu data limită de consum depășită, a unor produse depozitate la temperatură necorespunzătoare, a unor produse cu ambalaj deteriorat și/sau cu etichetă incompletă;
  • comercializarea unor legume și fructe necurățate corespunzător, depreciate calitativ, cu mucegai, modificate organoleptic, de calibre diferite;
  • comercializarea unor produse congelate cu exces de gheață și modificări organoleptice;
  • comercializarea de pește congelat neambalat în vitrina frigorifică;
  • depozitarea unor produse alimentare direct pe paviment;
  • utilizarea unor vitrine frigorifice insalubre, cu insecte, resturi alimentare, praf;
  • utilizarea la raioanele de panificație-patiserie a unor cuptoare neigienizate corespunzător și a unor tăvi arse;
  • folosirea unor condiții de păstrare a produselor alimentare, necorespunzătoare din punct de vedere igienico-sanitar;
  • deficiențe de etichetare a produselor alimentare și nealimentare (lipsa unor mențiuni obligatorii, conform legii, lipsa traducerii în limba română etc.);
  • comercializarea unor produse alimentare cu ambalajele deteriorate;
  • nerespectarea regimului promoțiilor (nu se menționează perioada în care se derulează promoția, nu există la vânzare produsul de referință pentru pachetele multi pack);
  • nerespectarea regimului de temperatură de păstrare a produselor alimentare recomandat de producători;
  • nerespectarea condiții igienico-sanitare în sala de pregătire și coacere a produselor de panificație;
  • neafișarea ingredientelor cu potențial alergen al produselor care se vindeau vrac;
  • lipsa afișării prețului unor produse, la raft;
  • existența unor neconcordante între prețul produsului de la casa de marcat și cel de la raft
  • nerespectarea condițiilor prescrise și declarate de către producător, ceea ce reprezintă comportament incorect față de consumatori.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.