Consiliul Județean a început să „pregătească terenul” pentru hangarul și heliportul elicopterului SMURD al Brașovului. Cât costă proiectarea

Consiliul Județean Brașov a semnat un contract de servicii pentru proiectarea hangarului elicopterul SMURD al Brașovului și asigurarea asistenței tehnice pe parcursul derulării lucrărilor la această amenajare. Pentru a pregăti documentațiile tehnice (Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic), Consiliul Județean Brașov va plăti  297.500 lei (cu tot cu TVA), unei firme de specialitate din București. 

Hangarul se va construi în incinta Aeroportului Internațional Ghimbav, iar implementarea proiectului a fost asumată de Consiliul Județean Brașov. 

În prezent, elicopterul este găzduit de IAR Ghimbav. 

Hangarul: 600 mp 

Hangarul pentru elicopter va avea o suprafață construită, aproximativ 600 mp. Construcția va fi alcătuită dintr-o hală cu destinația hangar elicopter. La volumul principal se va atașa, la una dintre laturi, o extindere cu destinația anexă tehnico-socială, de formă dreptunghiulară cu regimul de înălțime P+1IE. La parter vor fi amenajate un atelier,
grupuri sanitare și birouri. La etaj vor fi amenajate grupuri sanitare și spatii de odihnă. Numărul de utilizatori ai clădirii este de 8-12 persoane.
Instalațiile utilitare vor fi compuse din instalații de alimentare cu energie electrică, instalații electrice pentru iluminat și prize, iluminat de siguranță, instalații electrice de forță, instalații de protecție (paratrăsnet și priză pământ), instalații de iluminat arhitectural, instalații semnalizare incendiu, instalații sanitare, instalație de încălzire, instalație de aer condiționat. Hangarul va fi racordat la utilități (energie electrică, apă, canalizare) cu branșare la rețelele existente în zonă.

Heliportul, proiectat pentru o singură aeronavă 

Platformă betonată/heliport/zonă de staționare va avea o suprafață construită aproximativ 600 mp. Heliportul va fi compus din platforma pentru decolare – aterizare, proiectată pentru elicoptere și echipată cu instalație de balizare, mânecă de vânt și marcaje pentru efectuarea misiunilor de zbor în condiții VFR pe timp de zi și de noapte, în conformitate cu reglementările aeronautice în vigoare.
Se vor asigura căi de acces auto și pietonale pentru facilitarea accesului ambulanței/personalului la locul de decolare/aterizare al elicopterului. Va fi analizată posibilitatea amplasării unei parcări destinate personalului și a ambulanței.
De asemenea, va luată în calcul și posibilitatea amplasării unui bazin de alimentare cu un volum de 15.000
litri de combustibil de aviație JetA1, necesar pentru alimentarea aeronavei care deservește punctul de operare, pentru asigurarea stării de operativitate în situații de urgentă.

Heliportul va fi proiectat pentru a permite operarea unui singur elicopter, nefiind permisă operarea simultană a mai multor aeronave.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.