Strategia „mergem ca pe ouă”. Cum a ajuns Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav să fie singurul din România care plătește serviciile către ROMATSA

ROMATSA a profitat din plin de monopolul în ceea ce provește asigurarea serviciilor aeriene în relația cu Aeroportul Internațional Brașov – Ghimbav. Cel puțin asta rezultă din declarațiile președintelui Consiliului Județean Brașov, Șerban Todorică, și ale directorului Aeroportului Internațional Brașov, Alexandru Anghel.

„Suntem singurul aeroport din România care plătește serviciile către ROMATSA”, a declarat Alexandru Anghel.


Până acum, „nota de plată” transmisă Aeroportului Internațional Brașov se ridică la 3,6 milioane de lei, pentru acoperirea diverselor cheltuieli.

„A fost emisă o factură în valoare de un milion de lei și o înștiințare de plată pentru suma de 2,6 milioane de lei”, a continuat directorul Aeroportului Internațional Brașov – Ghimbav.

Până acum nu a fost virat niciun leu din această sumă, pentru că, acum, conducerea Aeroportului încearcă să scape de plata acestei sume.

„Alexandru Anghel a transmis o adresă către Ministerul Transporturilor, prin care solicită ca Aeroportul Internațional Brașov să fie exonerat de la plata acestor sume. „Trebuie să vedem dacă există un temei legal în spatele acestui demers. Plata serviciilor către ROMATSA a fost o condiție pentru deschiderea aeroportului. ROMATSA are calitatea de utilizator al echipamentelor de radionavigație și trebuia semnat un acord în acest sens, iar într-o anexă se prevedea și faptul că trebuie plătite serviciile asigurate de ROMATSA”, a declarat Șerban Todorică.


Altfel spus, nu există un contract de prestări servicii, ci o anexă la un acord de utilizare a aparaturii, pe care, dacă nu îl semna ROMATSA, aeroportul nu putea funcționa, că nu avea cine să asigure serviciile de navigație aeriană. Nu se putea apela nici la alt operator care să asigure serviciile de navigație aeriană, pentru că ROMATSA este singura structură care poate face asta pe teritoriul României.
Altfel spus, ROMATSA a profitat de această poziție și de faptul că reprezentanții Consiliului Județean Brașov doreau să deschidă cât mai repede acest aeroport, așa că și-au permis o abordare de genul: „faceți cum vrem noi sau nu faceți nimic”. În acest joc, Consiliul Județean Brașov nu a avut spațiu de manevră și a semnat tot ce i s-a cerut.

Chiar și acum, Consiliul Județean Brașov încearcă să nu supere ROMATSA. De altfel, mesajul președintelui Consiliului Județean Brașov, Șerban Todorică este că în relația cu această instituție trebuie „să mergem ca pe ouă” și că este nevoie de diplomație și de dialog.

„Până la urmă depindem de autoritățile statului”, a încheiat Todorică.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.