Drumul interjudeţean Covasna – Braşov are o nouă faţă. Lucrările de modernizare au fost recepţionate la finele săptămânii trecute

Lucrările de modernizare ale drumului interjudețean Covasna – Brașov, care face legătura între drumul național DN 12 și drumul național DN 13 – format din DJ 131 km 0+000–7+856 și DJ 131B km 0+000–12+978 s-au finalizat la sfârșitul săptămânii trecute, a anunțat Consiliul Județean Brașov.

Valoarea totală actualizată a acestor lucrări a fost de 116.906.925,99 lei, din care cheltuielile totale eligibile pe fonduri europene – 115.549.648,95 lei.

Recepția lucrărilor a avut loc în comuna Augustin, la podul peste Olt situat pe DJ 131B la km 12+125, refăcut integral în cadrul acestui proiect.

Un proiect pornit din 2018

În 6 februarie 2018, pe vechiul pod de la Augustin, la granița județelor Brașov și Covasna, preşedinţii celor două consilii judeţene semnau alături directorul general al ADR Centru contractele de finanţare pentru modernizarea traseului interjudețean Brașov-Covasna, care unește DN 13 cu DN 12 prin Măieruș, ocolind munții Baraolt și Bodoc, cu revenire la cursul superior al Oltului, în comuna Malnaș. 

Astfel, pe lângă finanțarea reabilitării celor două segmente din DJ 131 şi DJ 131B din judeţul Braşov, pe traseul DN 13 – Măieruș – Apața – Ormeniș – Augustin – limită județ Braşov, a fost finanţată şi modernizarea tronsonului din DJ 122 Baraolt – Biborțeni – Malnaș – DN 12, obiectiv implementat de Consiliul Judeţean Covasna. Cererile de finanţare au fost elaborare în colaborare de cele două administraţii, corelând interesele de dezvoltare ale județelor vecine Covasna și Brașov. 

Tronsoanele modernizate asigură o conectivitate mai bună a oraşului Baraolt şi a zonei Valea Zălanului din judeţul Covasna, cu principalele artere rutiere din sud-estul Transilvaniei, respectiv DN 12 (Brașov – Sfântu Gheorghe – Miercurea Ciuc – Gheorgheni – Toplița) și DN 13 (Brașov – Rupea – Sighişoara – Târgu Mureș) şi, în egală măsură, o conexiune directă şi modernă a comunităţilor din partea nordică a judeţului Braşov cu localităţile din judeţele învecinate Covasna şi Harghita. 

În 21 iulie 2020 a fost semnat contractul de execuţie a lucrărilor, implementat de Asocierea SC Gott Strasse SRL – SC Perfect Consult Europe SRL – Hydrostroy AD, împreună cu subcontractorul SC Proiect-Construct Regiunea Transilvania, care s-a ocupat de proiectarea şi execuţia relocării reţelelor de utilităţi publice. 

Valoarea totală a contractului de execuţie la finalizarea lucrărilor – 130.249.170,03 lei

În 7 august 2020 a avut loc predarea amplasamentului către constructor, iar câteva zile mai târziu, în 24 august 2020, Consiliul Judeţean Braşov a transmis ordinul de începere pentru proiectul „Modernizare drum interjudeţean Covasna – Braşov care face legătura între drumul naţional DN 12 şi drumul naţional DN 13 – format din DJ 131 km 0+000–7+856 şi DJ 131B km 0+000–12+978”.

Lucrările executate în cadrul proiectului

Din fondurile europene au fost modernizaţi 15,59 kilometri de drumuri, acostamente şi trotuare, iar cu finanţare de la bugetul local al Judeţului Braşov a fost modernizat un sector de drum în lungime de 5,24 km. Au fost amenajate staţii de transport public, s-au construit rigole, şanturi, drenuri şi puţuri absorbante pentru evacuarea apelor pluviale, s-au refăcut podeţele transversale şi cele de acces la drumurile laterale şi au fost reabilitate trei poduri peste râul Olt, pârâul Măieruş şi pârâul Remetea.

Reabilitarea podului de la Augustin a fost cea mai amplă lucrare de artă din cadrul contractului

Reabilitarea podului de la Augustin a fost cea mai amplă lucrare de artă din cadrul contractului, spun reprezentanţii firmelor care au lucrat la acest obiectiv. Constructorul a refăcut infrastructura şi suprastructura acestuia, calea de rulare fiind modernizată pe toată lungimea podului, care măsoară 164,18 metri. Au fost executate injectări de fisuri și reparaţii cu mortare speciale, au fost consolidate culeele, au fost schimbate aparatele de reazem şi s-au executat perforările cu ancore matate. În urma reabilitării, podul are o lăţime a căii de rulare de 7,80 metri şi trotuare late de un metru. În paralel, albia râului Olt a fost curăţată, defrişată şi amenajată, au fost aşternute anrocamentele din piatră brută şi s-a turnat betonul.

De asemenea, în cadrul proiectului au fost realizate consolidări, au fost construite sau reparate zidurile de sprijin, s-au amenajat trecerile la nivel cu calea ferată şi, acolo unde a fost necesar, au fost deviate reţelele de utilităţi. În ceea ce priveşte reabilitarea şi modernizarea infrastructurii rutiere, lucrările s-au executat pe tronsoane, de la intersecţia dintre DJ 131 şi DN 13 până la intrarea în comuna Apaţa, între Apaţa şi intrarea în comuna Ormeniş, între comunele Ormeniş şi Augustin, şi sectoarele din intravilanul localităţilor.

Pe întreaga lungime a drumurilor structura rutieră a fost refăcută în totalitate, fiind executate lucrări de excavație până la fundaţie, urmate de aşternerea straturilor de balast, piatră spartă şi a celor două straturi de asfalt.

1 Trackback / Pingback

  1. Drumul interjudeţean Covasna – Braşov are o nouă faţă. Lucrările de modernizare au fost recepţionate la finele săptămânii trecute - 📰 newsflash

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.