Procedura de Parteneriat Public-Privat pentru autostrada Comarnic-Brașov va fi anulată. Ea fusese inițiată de Guvernul Dancilă

Guvernul a dezbătut, joi, în primă lectură o ordonanță simplă prin care proiectele de autostradă A3 Comarnic – Brașov și A8 Tg. Neamț – Iași – Ungheni să fie preluate de la Comisia Națională de Prognoză care fusese însărcinată de guvernele PSD să le realizeze prin proceduri de Parteneriat Public Privat. “Proiectele vor fi preluate la nivelul ministerelor de resort și vor fi analizate pentru identificarea soluțiilor realizabile, realiste de finanțare”, a spus șeful Cancelariei, Ionel Dancă.



“A fost dezbătută în primă lectură o Ordonanță simplă a Guvernului pentru modificarea OUG privind Parteneriatul Public Privat și în acest sens vor fi, practic, modificate atribuțiile și funcțiile Comisiei Naționale de Strategie și Prognoză în ceea ce privește procedurile de contractare a investițiilor în PPP în sensul în care procedurile aflate în derulare la nivelul CNSP se anulează. Vorbim de două proceduri: pentru autostrada Comarnic – Brașov și procedura pentru autostrada Tg. Neamț – Iași – Ungheni”, a spus șeful Cancelariei Guvernului, Ionel Dancă.

“Ambele [au fost] propuse în mod fantasmagoric de către fostul Guvern a fi realizate în PPP de către o instituție fără competențe, fără expertiză în domeniu, respectiv Comisia de Prognoză. Proiectele vor fi preluate la nivelul ministerelor de resort și vor fi analizate pentru identificarea soluțiilor realizabile, realiste de finanțare”, a spus Dancă.



Şeful Executivului, Ludovic Orban, a aprobat discutarea în şedinţă de Guvern a proiectului de act normativ la propunerea şefului Cancelariei prim-ministrului, Ionel Dancă dar a precizat că o decizie poate fi luată numai după discuții cu miniștrii de linie.

Premierul şi-a dat acordul pentru introducerea pe ordinea de zi a şedinţei de Guvern, dar a precizat că aprobarea necesită o discuţie cu miniştrii de linie.

“Aici lucrurile sunt foarte clare, accept introducerea, dar nu o adoptăm acum pentru că vreau, împreună cu miniştrii care au în portofoliu astfel de proiecte în mod natural, că ele au fost luate de la Ministerul Transporturilor, de la Ministerul Economiei, de la ministere care trebuiau să deruleze ei astfel de contracte şi aveau competenţa şi calitatea să o facă, aş vrea să şi stabilim care este planul de acţiune pe fiecare din proiectele respective odată cu preluarea de către ministerele de linie”, a declarat Orban.



Dancă a explicat că este un “prim pas” pentru deblocarea celor două proiecte de infrastructură mare.

“Este un prim pas pentru deblocarea acestor proiecte, pentru că, atât proiectul pentru autostrada Comarnic-Braşov, cât şi cel pentru autostrada Târgu Neamţ-Iaşi, soluţia aleasă era sortită eşecului încă de la început, aşa cum, de altfel, am avertizat şi noi de mai multe ori. (…) Pur şi simplu a fost o soluţie de a le îngropa încă din stadiul de pregătire a proiectelor, în loc să fie demarate proceduri pentru găsirea unor surse de finanţare, fie din fonduri externe nerambursabile sau naţionale care să ducă la realizarea acestor proiecte. Şi, aşa cum aţi spus, ministerele de resort vor veni cu soluţii în acest sens”, a mai declarat şeful Cancelariei.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.