Două din cele 53 de autobuze electrice și încă două dintre cele 26 de troleibuze noi contractate de RATBV și Municipalitate pentru a moderniza flota operatorului de transport public au ajuns la Brașov și se află deja în probe.
Azi am făcut o călatorie și cu un autobuz electric dar și cu un troleibuz, pentru a vedea cum se comportă fiecare dintre ele. De săptămâna viitoare ele intră în uz pe liniile 36 (autobuzul electric) și 2 (troleibuzul).
Autobuzul electric are o capacitate de 102 locuri
O călătorie cu autobuzul electric se anunță extrem de silențioasă față de una cu autobuzul cu motorizare diesel. La fel și cu troleibuzukl Solaris, un model care circulă prim orașe mari din Europa, precum Berlin sau Barcelona.
Autobuzele electrice din acest prin contract au o lungime de 12 metri, cu câte 3 uși duble, podea joasă integral, rampă acces persoane cu dizabilități, capacitate 102 călători din care 35 pe scaune, suspensie cu înclinare la bordură, aer condiționat, computer de bord pentru managementul rutei, 3 validatoare contactless, panouri electronice pentru afișare destinație.
De asemenea, autobuzele sunt prevăzute cu prize de încărcare USB pentru telefon, aer condiționat, sistem de supraveghere video exterior/interior autobuz (7 camere video / vehicul), sistem automat de numărare a pasagerilor, sistem de diagnosticare și colectare parametri vehicul, sistem audio și de comunicație șofer – dispecerat.
O incărcare lentă a autobuzului durează în jur de 8 ore, autonomia bateriei fiind de peste 200 de km.
Prima linie pe care va circula autobuz electric este 36, de săptamâna viitoare. Urmează apoi linia 23B, a declarat directorul general al RATBV, George Cornea.
Contractul de achiziție a primului lot, de 32 de autobuze electrice, 9 stații de încărcare rapidă și 32 de stații de încărcare lentă a fost semnat cu firma SOR Libchavy SRO din Cehia în iulie 2019. Oferta companiei SOR Libchavy SRO a fost de 75.550.720,00 lei fără TVA, prețul unui autobuz electric fiind de 535.000 euro fără stația de încărcare (cu TVA). Pentru achiziția acestor mijloace de transport, Primăria Brașov a obținut la finalul anului 2018 o finanțare de la Ministerul Mediului, prin Administrația Fondului de Mediu.
Troleibuzul Solaris are capacitatea 137 de locuri, din care 40 pe scaune. El va circula de săptămâna viitoare pe linia 2.
Troleibuzul are 18 metri lungime si este articulat. Călătorii vor avea acces, la in autobuzele electrice, la prize de încărcare USB. Acestea sunt montate la fiecare scaun.
Troleibuzele sunt model „Solaris Trollino 18“, în care șoferul are propria cabină (ca la autobuzul electric).
Troleibuzele sunt dotate, de asemenea, cu sistem de informare a pasagerilor cu tracking GPS și anunțarea stației următoare, două unități de aer condiționat pentru pasageri și una pentru șofer, două display-uri pentru anunțuri și reclame și patru validatoare.
Vehiculele sunt dotate cu acumulator, care oferă o autonomie de minimum 5 kilometri în lipsa contactului cu linia de electricitate, lucru ce le va permite să folosească energia din baterii în zonele în care nu există rețeaua electrică necesară. Troleibuzele oferă accesibilitate persoanelor cu handicap locomotor, prin înclinare laterală (spre dreapta) cu o diferență de nivel de 7 centimetri. Articulația este controlată electronic, iar sistemul de propulsie este furnizat de Skoda, motorul având minimum 240 kW (aproximativ 320 cai putere). Viteza maximă a fiecărui troleibuz poate fi de 75 km/h, dar fiecare vehicul va avea un limitator de viteză ajustabil (ASL) astfel încât să nu depășească viteza de 55 km/h. Troleibuzele au culoarea verde, la fel ca autobuzele noi din flota RATBV.
După linia 2, următoarele deservite de troleibuze noi vor fi 31, 6 și 1.
Cele 26 de troleibuze sunt cumpărate de la firma poloneză Solaris Bus&Coach SA. Valoarea totală a contractului este de peste 92 milioane lei inclusiv TVA. Finanţarea nerambursabilă pentru achiziţia celor 26 troleibuze este asigurată prin Programul Operațional Regional 2014-2020, prin proiectul „Achiziţia de mijloace de transport public- troleibuze” depus de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice (MDRAP) în parteneriat cu Municipiul Braşov.
Fii primul care comentează