Patru aparate de zbor adevărate,dintre care trei operaţionale, vor staţiona în Piaţa Sfatului peste week-end. Tehnicienii şi piloţii Filialei din Braşov a Aeroclubului României au adus cele patru aparate de zbor în centrul oraşului, cu ocazia celei de a cincea ediţii a Festivalului Fatzada, dedicate în acest an, zborului. Braşov Metropolitan a însoţit convoaiele şi vă oferă un fotoreportaj cu povestea aparatelor de zbor care vor fi expuse pentru public pe “arteroportul” din centrul Braşovului.
În Piaţa Sfatului vor fi în total patru aparate de zbor aduse de la Ghimbav şi de la Sânpetru, din cele două locaţii unde sunt hangare ale Aeroclubului Român. Trei aparate de zbor expuse în Piaţa Sfatului (un avion şi două planoare sunt) sunt operaţionale.
[scrollGallery id=71]
Tehnicienii au avut mult de lucru pentru a le expune. Miercuri le-au curăţat, le-au demontat, apoi le-au urcat pe platforme. Astăzi de dimineaţă (joi, 20 iunie 2013), de la Aerodrumul din Ghimbav a plecat primul transport: avionul IAR 46 S şi un planor, pe care tehnicienii aeroclubului le-au împachetat cu grijă pentru traseul până în centrul Braşovului. (foto sus)
În timp ce le pregătesc de expoziţie, tehnicienii aeroclubului retrăiesc cu nostalgie gloria industrei aviatice româneşti, de la IAR Braşov. „IAR-ul 46 S face parte din ultimul lot de nouă avioane ce s-au construit la Ghimbav, în perioada 2001-2002. Este un aparat cu performanţe extraordinare. Acum, în loc să producem avioane, ne mulţumim să fabricăm piuliţe pentru avioanele străine”, a spus unul dintre tehnicieni, în timp ce verifica, încă o dată, dacă aparatul, rămas temporar fără aripi, este bine ancorat de platformă.
[scrollGallery id=72]
După primul transport, la prima oră dimineaţă, au mai urmat încă două, de la Ghimbav, apoi, de la Sânpetru. Ambele aparate de zbor au fost aşezate cu grijă în jurul Casei Sfatului. Mai târziu au sosit şi aripile, care au fost montate la fiecare aparat.
[scrollGallery id=73]
În final a fost adusă şi “piesa de rezistenţă” a acestei expoziţii: corpul primului aparat cu care s-a început planorismul în ţara noastră. Este vorba despre un Grunau Baby din 1934, fabricat în România, după un proiect german. După cum a spus un unul dintre lucrătorii aeroclubului, „aripile sunt făcute bucăţi. Acum se chinuie băieţii să le reasambleze, apoi vor fi aduse”. „Baby”, cum îi spune preşedintele Filialei din Braşov a Aeroclubului României, Stelian Cojocaru „a zburat până în anii ’60. Este din lemn iar acum este destul de degradat. Urmează să fie recondiţionat, o parte a lucrărilor urmând a se desfăşura chiar aici, în Piaţa Sfatului. Ne va ajuta un planorist braşovean, de 87 de ani, care a şi zborat cu acest aparat”.
[scrollGallery id=74]
Tot joi, dar pe seară, a fost adusă şi salteaua pe care sâmbătă vor ateriza câţiva paraşutişti, la punct fix. Printre ei se va afla şi Steliana Popa, o paraşutistă braşoveană aflată locul pe 5 în lume. Până atunci, pe saltea „aterizează” doar copiii care trec prin Piaţa Sfatului şi au chef de joacă.
Mâine dimineaţă, a anunţat Cojocaru, se va căuta soluţia pentru amplasarea unui balon cu aer cald. „Avem nevoie de un spaţiu larg pentru a-l monta”, a explicat şeful aeroclubului.
Fii primul care comentează