Ministerul Sănătății promite debirocratizarea actului medical: mai puține hârtii și drumuri de la un medic la altul  

 

Ministrul Sănătății, Florian Bodog, s-a întâlnit cu președintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, Laurențiu Mihai și reprezentanții acestei instituții pentru a discuta propunerile de  debirocratizare a actului medical care urmează să fie cuprinse într-o  Ordonanţă de modificare a Legii nr. 95 a Sănătății.

Astfel, potrivit unui comunicat al Ministerului Sănătății, este în curs de finalizare un proiect de modificare a Legii 95/2006 care va redefini medicul prescriptor, în sensul că responsabilitatea prescrierii de medicamente compensate pe bază de scrisoare medicală va reveni medicului care a elaborat schema terapeutică, în cazul în care reţeta prescrisă respectă schema de tratament. 

Modificări „la zi” în sistemul informatic

De asemenea, a fost propusă o modificare în sistemul informatic, astfel încât calitatea/categoria de asigurat modificată în sistem să îşi producă efectele din ziua în care a fost operată în platforma informatica (PIAS), cu excepţia datelor referitoare la naştere şi la deces. În acest fel, se evită situaţiile în care prescripţiile şi serviciile medicale acordate pe baza informaţiilor din sistemul informatic sunt imputate furnizorilor.

Una dintre măsurile propuse prevede eliminarea obligativităţii medicilor de a transmite către sistemul informatic al Dosarului Electronic de Sănătate datele medicale ale pacienţilor care declară în scris că, din motive de conştiinţă sau religioase, nu doresc ca aceste date să fie stocate.

Medicii nu vor mai fi „scriitori”

În proiectul Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate în anul 2018 se introduc o serie de prevederi de debirocratizare a activităţii.

Astfel, se renunţă complet la documentele pe hârtie în cadrul procesului de contractare a serviciilor medicale şi se elimină obligaţia furnizorilor de a mai completa formulare tipizate pe hârtie în activitatea curentă. Această măsură va duce la creşterea timpului efectiv acordat de către medici pentru consultarea pacienţilor.

De asemenea,  noul Contract-cadru va prevedea faptul că reţetele şi biletele de trimitere la analize vor fi  onorate de orice farmacie sau laborator de pe teritoriul ţării. În prezent există restricţia ca  farmacia sau furnizorul de servicii paraclinice  căruia i se adresează asiguratul să fie în contract cu aceeaşi casă de sănătate cu care se află în contract şi  medicul care eliberează reţeta sau biletul de trimitere.

Mai mulți înlocuitori pentru medicul de familie plecat în concediu

O altă modificare în Contractul – cadru prevede ca, în cazul în care medicul de familie nu va reuşi să-şi găsească un înlocuitor pentru perioada plecării în vacanţă, pacienţii înscrişi pe lista medicului aflat în concediu se vor putea adresa cabinetelor de medicină primară din proximitate, desemnate de medicul respectiv.

Pentru  medicul de familie aflat la început de activitate sau nou venit într-o localitate, perioada acordată  pentru a-şi forma lista de pacienţi va fi extinsă de la şase luni la un an.

De asemenea, a fost propusă  revizuirea  criteriilor de acordare a sporurilor pentru condiţiile de activitate ale cabinetelor de medicină primară şi de specialitate din ambulatoriu.  

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.