Maternitatea publică din Brașov se află în Top 3 al celor mai spitalelor publice din România, cu cel mai mare grad de satisfacție, din punct de vedere al serviciilor medicale.
Potivit Observatorului Român de Sănătate, care a analizat 122.423 de chestionare de satifacție completate de pacienții români în perioada decembrie 2016 – ianuarie 2018, Spitalul Clinic de Obsterrică și Ginecologie „A. I Sbârcea“ din Brașov se află pe locul 3, ca servicii medicale, cu un grad de satisfacție de 86,82%. Primele două poziții în top sunt ocupate de Spitalul Clinic de Obstetrică-Ginecologie „Cuza Vodă“ din Iași (87,82%) și Spitalul Clinic de Recuperare.
Top 10 al spitalelor din România, din punct de vedere al serviciilor medicale este următorul:
Maternitatea este singurul spital din Brașov care se regăsește și în Top 10 al celor mai curate din România, fiind pe locul 8, cu un procent de satisfacție de 89,29%. Din punct de vedere al curățeniei, pacienții au apreciat cel mai bine Institutul Inimii „Nicolae Stăncioiu“ din Cluj Napoca (92,27%), Spitalul Clinic de Nefrologie „Dr. Carol Davila“ din București (91,63%) și Spitalul Clinic de Urgenșe Oftalmologice București (91,33%).
Top 10 al spitalelor din România, din punct de vedere al curățeniei este următorul:
Rezultatele prezentate de Observatorul Român de Sănătate (ORS) includ doar spitalele care au avut minim 500 de chestionare completate în perioada decembrie 2016 – ianuarie 2018 și au depășit pragul de relevanță statistică. Este vorba despre 64 de spitale care au fost suficient de preocupate de părerea pacienților, încât au și introdus datele de contact ale acestora pe platforma electronică CNSAS, astfel încât beneficiarii serviciilor să primească prin SMS chestionarul de satisfacție. Alte 277 de spitale, în schimb, nu au avut suficiente chestionare completate, astfel că, din cauza netransparenței și a lipsei de implicare a managerilor, este imposibil de măsurat statistic satisfacția pacienților din aceste spitale.
Spitale fără niciun interes față de părerea pacienților
Observatorul Român de Sănătate a realizat și un top al rușinii, cu spitalele pentru care părerea și satisfacția pacienților nu contează, unele spitale având zero chestionare completate într-un an. Printre spitalele ai căror manageri nu dau doi bani pe satisfacția pacienților se află Spitalul Clinic Județean de Urgență Craiova, Spitalul Clinic Județean de Urgență Floreasca – București sau Spitalul Județean de Urgență Buzău.
Un mecanism nou de măsurarea a satisfacției pacienților a modificat vizibil cifrele de până acum
Modul de măsurare a satisfacției pacienților pe baza chestionarelor s-a modificat în ultimul an, noul mecanism asigurând adunarea unor date mai relevante. Până în 2016, întrebările pentru pacienți veneau pe chestionare tipărite, care erau completate în timpul internării și introduse apoi într-un sistem centraizat de către angajații spitalului. Rezultatele nu arătau realitatea: conform datelor astfel adunate, 97,5% dintre pacienți internați erau satisfăcuți de serviciile medicale primite. Pentru a elimina influențele externe, în 2016 a fost introdus mecanismul de măsurare prin chestionare electronice. Astfel, după externare, pacienții primesc un SMS pentru a răspunde unui chestionar cu 9 întrebări referitoare la experiența din spital. Cu ocazia trecerii la noul mecanism de mpsurare, a scăzut cu 18 procente rata generală de satisfacție cu serviciile medicale, de la 97,5%, la 79,8%.
Fii primul care comentează