Ministrul Transporturilor, despre podul de cale ferată surpat la Budila: „Era sub monitorizare. Traversarea trenului s-a făcut cu pilotaj”

Ministrul Transporturilor, Lucian Şova, a declarat, luni, în judeţul Buzău, că trebuie găsite soluţii pentru a reface legătura de transport între localităţile izolate după ruperea podului din localitatea braşoveană Budila, peste râul Târlung. Pe podul luat de apă trecea calea ferată ce lega Brașovul de Întorsura Buzăului. 

„În legătură cu podul care s-a dărâmat, trebuie să vă spun că el era sub monitorizare. Traversarea trenului s-a făcut cu pilotaj, iar apoi, după trecerea acestui tren, au fost instituite măsuri de restricţionare a traficului. Acel sector de cale ferată făcea parte dintr-o zonă neinteroperabilă, nu era în mod direct în responsabilitatea CFR Infrastructură. dar cu toate acestea cei de la CFR Infrastructură au ţinut în permanţă legatura cu operatorul privat care are în concesiune acel sector. Va trebui să avem o evaluare, este vorba şi de condiţii contractuale privind exploatarea acestui segment de cale ferată şi să găsim soluţia pentru a repune în circulaţie acel tren sau măcar pentru a reface o legatură de transport între localităţile izolate azi”, a spus ministrul Transporturilor, Lucian Şova. 

Întrebat de jurnalişti cine ar fi răspuns dacă se producea o tragedie generată de ruperea podului, ministrul a declarat că juridic răspunderea îi aparţinea operatorului care are în concesiune zona de cale ferată.

„Strict juridic răspundea cel care avea-n administrare acest sector, dar niciodată nu am privit aşa lucrurile. Întotdeauna la nivelul companiei şi al ministerului, tot ce ţine de responsabilităţi, dacă nu neapărat legale, unele chiar morale le tratam cu maximă atenţie. Acea traversare a fost făcută sub pilotaj, iar apoi s-a luat decizia instituirii restricţiei, pentru că la câteva ore urma alt tren. Sigur că a existat un risc, dar acest risc la momentul când s-a făcut traversarea nu a fost evaluat ca fiind iminent”, a mai spus Şova, citat de news.ro.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.