„Revoluția” transportului în comun în Brașov. Benzi separate pentru autobuze, pe străzile principale din oraș

Primăria Brașov are în plan realizarea unor  benzi dedicate transportului public în municipiul   Brașov, fiind identificate deja 3 „magistrale” pe care ar urma să se realizeze aceste lucrări. Deocamdată, proiectul este în faza licitației pentru elaborarea studiului de fezabilitate, valoarea contractului estimată la suma de 130.816 lei, fără TVA.

Conform caietului de sarcini, în total, benzile dedicate autobuzelor vor avea o lungime totală de 16 km, iar pentru această investiţie a fost obţinut şi un certificat de urbanism în luna iunie a acestui an.

Aceste benzi vor fi separate de restul carosabilului cu ajutorul unor marcaje rutiere și a unor borduri rotunjite de înălțime redusă, astfel încât să permită traversarea lor în caz de nevoie. 

 Pe lângă amenajarea acestei benzi, Primăria Brașov mai ia în calcul reorganizarea fazelor de semaforizare, pentru a oferi prioritate mijloacelor de transport pe linia lor directă. Totodată, pentru a se realiza „străzile pentru autobuze”, locurile de parcare de la prima bandă a urma să fie desființate.

Pe lângă fluidizarea circulației mijloacelor de transport în comun, conceptual proiectului care face obiectul licitației vizează și măsuri de restricționare a circulației autoturismelor private prin diminuarea tramei stradale și descurajarea parcării în zonele aglomerate.

În urma analizelor de trafic din ultimii ani, specialiștii municipalității brașovene au stabilit trei magistrale de transport public, pe care ar urma să fie amenajate benzile pentru autobuze:

  1. Astra – Bartolomeu: Terminal RATBV Poienelor – Calea București – str. Toamnei – B-dul Mihail Kogălniceanu – str. Iuliu Maniu – str. N. Iorga – str. Lungă – Calea Făgărașului – Terminal RATBV Stadionul Municipal.
  2. Bartolomeu – Astra : Calea Făgărașului – str. Lungă – Bd. Eroilor – Bd. 15 Noiembrie – Calea București – Terminal RATBV Poienelor
  3. Bulevardul Victoriei,pe ambele sensuri între B-dul Mihail Kogălniceanu și Terminalul RATBV de la Gară. Această magistrală ar urma să fie conectată cu celelalte două.

 Pe unele artere, cum este Calea Făgărașului, Bulevardul Victoriei sau Calea București, benzile pentru autobuze se vor realiza pe ambele sensuri de mers, adică 8 metri din lățimea totală a arterelor.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*