Aceeaşi firmă din Bucureşti a câştigat toate cele 6 contracte pentru studiile proiectelor de dezvoltare a transportului alternativ în Braşov

Toate cele şase studii de fezabilitate care vizează investiţii pentru modernizarea transportului în municipiul Braşov vor fi executate de aceeaşi firmă din Bucureşti. Este vorba despre SC HENTZA BUSINESS SRL, care a ofertat şase proiecte scoase la licitaţie în aceeaşi perioadă de Municipalitate (fie la prima, fie la a doua). Cele şase proiecte care au ca obiectiv principal creşterea actractivităţii
transportului alternativ în detrimentul celui cu autoturismul personal sunt:

  • construirea unui park&ride la Bartolomeu;
  • contruirea unui terminal de transport urban la Gara Braşov;
  • amenajarea de benzi dedicate transportului public şi trotuarea adiacente;
  • contruirea unei noi infrastructuri de garaj pentru transport public;
  • amenajarea unei infrastructuri integrate pentru ciclism şi trafic pietonal cu facilităţi complementare pe Traseul 1 Terminal Poienelor – Camera de Comerţ;
  • amenajarea unei infrastructuri integrate pentru ciclism şi trafic pietonal cu facilităţi complementare pe Traseului 2 între Valea Cetăii, zona La Iepure -Terminal Poienelor.

În termen de 45 de zile, firma bucureșteană va trebui să facă toate cele 6 studii de fezabilitate, împreună cu o serie de studii geotehnice șianalize cost-beneficiu, dar și cu avizele necesare obținerii autorizației de construire.  

HENTZA BUSINESS SRL București va primi de la Primăria Brașov suma de 779.450 de lei (cu TVA) pe cele 6 studii, după cum urmează:

  • Studiul de fezabilitate pentru Park&Ride Bartolomeu – 105.000 lei, față de prețul estimat de 135.501 lei.  Proiectul presupune construirea unei clădiri cu destinaţia de parcare multietajată, cu o capacitate de aproximativ 1000 de locuri cu spaţii tehnice, cu două căi de acces la intrare şi două de ieşire şi zece spaţii funcţionale destinate utilizatorilor de maşini electrice şi hibride (detalii AICI).

  • Studiul de fezabilitate pentru amenajarea unor bezi dedicate transportului în comun și trotuare pentru pietoni – 120.000 de lei, fără TVA, față de preșul estimat de 30.816 lei, fără TVA. Proiectul presupune  realizarea unor  benzi dedicate transportului public în municipiul   Brașov, fiind identificate deja 3 „magistrale” pe care ar urma să se realizeze aceste benzi. (Detalii AICI)
  • Studiul de fezabilitate pentru  contruirea unei noi infrastructuri de garaj pentru transport public  129.000 de lei față de prețul estimat de 132.000 de lei fără TVA. Proiectul presupune construirea unui garaj nou acoperit în mare parte, pentru flota RATBV,  pentru a prelungi durata de viață a acestora dar și pentru a reduce consumul de conbustibil. Operatorul de transport în comun susține că existența unor spații de parcare închise și încălzite ar însemna un consum mai redus de motorină înainte de scoaterea pe traseu a vehiculelor, pentru că nu ar mai fi nevoie de funcționarea „în gol“ a vehiculelor pentru încălzire. (Detalii AICI)
  • Studiul de fezabilitate pentru amenajarea unei infrastructuri integrate pentru ciclism şi trafic pietonal cu facilităţi complementare pe Traseul 1 Terminal Poienelor – Camera de Comerţ – 125.000 lei, față de  133.347 lei, fără TVA. Proiectul vizează crearea unui traseu de 5,5 km cu un punct de bike-sharing pe traseu. (Detalii AICI).

  • Studiul de fezabilitate pentru amenajarea unei infrastructuri integrate pentru ciclism şi trafic pietonal cu facilităţi complementare pe Traseului 2 între Valea Cetăii, zona La Iepure -Terminal Poienelor – 84.000, față de …  Proiectul vizează construirea unui traseu în lungime de lungime 4 km, cu  punct de bike-sharing și o parcare de biciclete în zona stației de autobuz capăt de linie.

„Astăzi am semnat contractele pentru realizarea celor 6 studii de fezabilitate necesare obţinerii de fonduri nerambursabile de la Uniunea Europeană pentru a amenaja infrastructura necesară optimizării transportului în comun, a celui cu bicicleta şi a celui pietonal şi, implicit, prin creşterea atractivităţii acestor sisteme de transport, reducerea semnificativă a poluării la nivelului municipiului Braşov. Aceste investiţii nu sunt singurele pe care le vom implementa pentru a realiza acest obiectiv. Astfel, de curând a fost semnat contractul de achiziţie, cu sprijinul BERD, a 105 autobuze Euro 6, care, etapizat, începând cu luna noiembrie, vor intra în circulaţie. La aceasta se adaugă proiectul depus la MDRAP pentru achiziţia a 26 de troleibuze, şi cel cu finanţare pe POR pentru achiziţia de autobuze electrice sau hibrid. În plus, Ministerul Mediului şi-a declarat intenţia de a ne sprijini, inclusiv financiar, în achiziţia de autobuze electrice. Sper ca după finalizarea acestor proiecte, Braşovul să fie unul dintre oraşele în care acest gen de transport să fie utilizat de majoritatea cetăţenilor, aşa cum se întâmplă în marile oraşe din ţările dezvoltate“, a spus primarul George Scripcaru la semnarea contractului.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.