Când vor începe, de fapt, lucrările? O singură firmă este interesată de reparațiile Pasajului Fartec

O firmă din Brașov a ofertat contractul de proiectare și execuție a lucrărilor de reparații capitale care au rămas de făcut la partea veche a pasajului de la Fartec. Pasajul este în șantier din 2015 și trebuia să fie gata încă din 2017, însă mai multe probleme apărute pe parcurs, inclusiv unele de natură tehnică ale pasajului, au prelungit termenul.

„Există o ofertă în evaluare, din partea unei firme din Brașov. Primăria a cerut unele clarificări și le-a primit, iar acum le analizează, urmând apoi să evalueze și oferta financiară. Dacă totul merge bine, este posibil ca până la sfârșitul acestei luni să semnăm contractul“, a precizat purtătorul de cuvânt al Primăriei Brașov, Sorin Toarcea.  

Contractul pentru proiectul tehnic și execuția lucrărilor care au rămas de făcut la pasajul Fartec este estimat la 9.205.906 lei, fără TVA, respectiv 10.955.028 lei cu tot cu TVA. Termenul limită de depunere a ofertelor a fost 3 septembrie, dată la care o singură firmă, cu sediul în Brașov, s-a înscris la licitație. 

Conform anunțului licitației, contractul va avea o durată de 14 luni, din care două luni va dura proiectarea, iar 12 luni lucrările propriu-zise. Practic, dacă procedura de achiziție se va desfășura fără probleme, contractul va putea fi semnat în cursul acestui an, dar, având în vedere că trebuie realizat în primă fază proiectul, șantierul va putea fi deschis abia anul viitor, cel mai devreme în luna aprilie. Ulterior, dacă în contract se va menționa că lucrările propriu-zise trebuie terminate în 12 luni calendaristice, pe vechiul pasaj de la Fartec se va putea circula abia în prima parte a anului 2020.

Lucrările pe vechiul pasaj de la Fartec au început în 2015 și ar fi trebuit să fie gata în 1 septembrie 2017. În 2016 circulaţia a fost închisă şi redirecţionată pe noul pod. Conform contractului inițial valoarea lucrărilor a fost de 8,2 milioane lei, fără TVA (aproximativ 9,7 milioane de lei, cu tot cu TVA). Până la închiderea șantierului s-au făcut plăți în valoare de 2,2 milioane lei, iar la momentul respectiv, conform calculelor, mai era nevoie de aproximativ 7,5 milioane de lei.

De la momentul suspendării șantierului, singurele intervenții realizate la pasaj au fost cele de conservare a obiectivului, astfel încât să nu se degradeze și mai tare până la preluarea lucrărilor. 

 

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.