Primăria Brașov nu renunță la introducerea traficului După Ziduri. Ideea tunelului prin stâncă nu mai e de actualitate

Primăria Brașov nu renunță la ideea de a introduce trafic rutier în zona După Ziduri, însă primarul George Scripcaru spune că nu se va pune problema scobirii unui tunel prin stânca dealului, așa cum s-a discutat în trecut.

Întrebat dacă există încă ideea introducerii traficului După Ziduri, primarul a răspuns ieri că Municipalitatea se gândește la un „acces auto pentru mașini mici“, pentru legătura cu zona de la Maternitate.

Totuși, primarul a precizat că discuțiile nu se poartă pe tema unui tunel săpat în stâncă.

„Ne gândim doar la un acces auto pentru mașini mici. Protejăm zidul, reabilităm cursul de apă și facem o bandă de urcare cu totul în regulă. Nu este nevoie de tunel, dacă faci o scobitură în stâncă dincolo de cursul de apă, în zona de după arcadă“, a declarat Scripcaru.

Versiunea cu tunel, pe lista de proiecte elaborată de Banca Mondială 

Realizarea acestei artere rutiere se regăsește și pe lista de proiecte prioritare elaborată de Banca Mondială și prezentată consilierilor locali în luna septembrie. Conform documentului amintit, proiectul „Amenajare arteră de acces în Cartierul Șchei (tunel în zona Sub Zid) și parcare în zona Bibliotecii”, cu o valoare de aproximativ 20 milioane de euro, ar urma să fie realizat cu bani de la bugetul local (vezi detalii AICI). Când a fost prezentată lista de proiecte de către Banca Mondială, nici un consilier local brașovean nu a reacționat referitor la acest proiect. 

Proiect „la pachet” cu lărgirea trotuarelor de pe strada Mureșenilor 

Primarul a explicat ieri că amenajarea arterei rutiere Biblioteca Județeană – Maternitatea Brașov ar veni „la pachet“ cu cea care are în vedere lărgirea trotuarelor de pe strada Mureșenilor și reducerea traficului pe această stradă din centrul vechi al orașului.

„După ce discutăm și cu cei de la Cultură (Direcția de Cultură, n.r), vrem să facem cu paviment tot pe Mureșenilor, astfel încât să rămână numai două benzi de circulație, în sus, cu pietonalul mult lărgit, astfel încât pietonii să circule în siguranță. Altfel, uitați-vă că trotuarul este acum prea îngust pentru o astfel de zonă, iar circulația este atât de intensă încât și din cauza asta se produc unele accidente“, a comentat primarul.

1 Comentariu

  1. O rezolvare pertinentă cred că ar fi aceea de interzicere a traficului celor care nu sunt din zonă, așa cum se întâmplă în țările civilizate. Mașinile străine de centrul istoric să fie obligate să parcheze în afara zonei respective și să fie permis doar accesul riveranilor. Traficul din centru este sufocat și datorită apariției pensiunilo, hotelurilor și guest hauss-urilor care nu au locuri de parcare parcare proprii. Riveranii și-au pierdut practic speranţa de a găsi un loc de parcare, fapt ce crează un haos de nedescris.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*