Încă de când au fost aduse la Brașov, unele autobuze proiectate de italienii de la Menarini, dar asamblate de turcii de la Karsan au avut mici probleme tehnice, în special la sistemele de închidere a ușilor.
Vehiculele au început să fie scoase pe traseu încă de la începutul anului, iar de atunci, mecanicii nu par a fi rezolvat problema. În acest context, șoferii de pe acest autobuz umblă după ei cu cheița de la ușă, pentru a rezolva eventualele probleme. „Procedura” a putut fi văzută de pasagerii care circulau miercuri, în jurul orelor 12.00 pe un autobuz nou, de 12 m, care circula pe linia 23 B. Astfel, la un moment dat nu s-au mai închis ușile. Șoferul a luat cheița, a mers la ușa defectă, a deschis trapa în spatele căreia era sistemul de închidere și a rezolvat problema. La stația următoare totul a funcționat normal, dar șoferul nu a mai avut noroc la cealaltă stație, când ușile din spate s-au deschis, dar nu s-au mai închis. Iar a luat cheița, a deschis trapa și a rezolvat problema. La următoarea stație, același scenariu, iar după ce a remediat problema, sătul să mai facă ture prin autobuz, șoferul i-a anunțat pe pasageri că nu va mai deschide ușa de la spate.
Reamintim că în flota RATBV au intrat 105 autobuze Menarini, achiziționate în urma contractării unui împrumut de aproximativ 25 de milioane de euro de la Banca Europeană de Reconstrucție și Dezvoltare, cu sprijinul Primăriei Brașov.
Noile autobuze au motorizare Diesel EURO 6 – faza C (cel mai puţin poluante motoare), au podea joasă şi aer condiţionat. Dintre cele 105 autobuze, 30 sunt de mici dimensiuni (10 metri lungime), 40 sunt medii (12 metri lungime) metri lungime, iar alte 35 sunt articulate (18 metri lungime).
Fii primul care comentează