Codlenii și râșnovenii mai așteaptă încă liniile metropolitane 120 (Brașov – Râșnov) și 220 (Brașov – Codlea ) și nimeni nu poate spune deocamdată cât.
Asociația Metropolitană de Transport Brașov spera ca cele două linii să fie operaționale din 23 decembrie însă acest lucru nu s-a întâmplat. Ba mai mult, reprezentanții Primăriei Râșnov spun că în 12 decembrie, când a fost făcută o cursă test în oraș, introducerea liniei RATBV 120 (Brașov – Râșnov) începând cu data de 23 decembrie 2019 a fost promisă chiar reprezentanții Asociației Metropolitane de Dezvoltare a Transportului Brașov.
Când vor deveni funcționale cele două linii nu se știe, pentru că Asociația Metropolitană de Transport nu a anunțat un nou termen. De altfel, nici faptul că liniile 120 și 220 nu sunt operaționale din 23 decembrie nu a fost comunicat de asociație, ci de reprezentanții celor două primării.
De altfel, duminică, în momentul în care a anunțat pe pagina personală de Facebook că linia 220 nu este operațională din 23 decembrie, viceprimarul municipiului Codlea s-a declarat nemulțumit de comunicarea asociației.
„Încă așteptăm RATBV la Codlea. Dar nu din 23 decembrie (…) Personal consider dezastruos felul în care Asociația de Transport Metropolitan Brașov, din care face parte și Codlea a comunicat public stadiul dezvoltării transportului metropolitan și am explicat aceasta tuturor membrilor la ultima ședință a AGA a asociației”, se arată în mesajul lui Erwin Albu.
Pe de altă parte, edilul a afirmat că locuitorii din Codlea sunt derutați, pentru că nu știu dacă este cazul să aștepte RATBV-ul sau să își facă abonamente pe liniile private.
Surpriza de Crăciun nu a mai venit la Râșnov
Și edilii râșnoveni au anunțat duminică, pe pagina de Facebook a Primăriei Râșnov, faptul că linia 120 nu este operațională din 23 decembrie.
„Din păcate, extinderea transportului în comun RATBv din Brașov la Râșnov nu va debuta în data de 23 decembrie, așa cum promiseseră reprezentanții Asociației Metropolitane de Dezvoltare a Transportului Brașov, care derulează acest proiect (…) Noi, autoritățile din Râșnov am făcut tot ce a depins de noi, în dorința de a oferi locuitorilor orașului o supriză plăcută de Sărbători. N-am avut, însă, cum să controlăm ceea ce nu a ținut de noi. Vă asigurăm, însă, că vom încerca să grăbim birocrația… altora, astfel încât în cel mai scurt timp traseul RATBv care să asigure legătura Râșnovului cu Brașovul să devină funcțional”, se arată în mesajul către râșnoveni.
De asemenea, și edilii din Râșnov au precizat că și-au „îndeplinit toate obligațiile care le reveneau, ba chiar mai mult decât atât, incluzând – pe lângă emiterea hotărârilor de Consiliu Local necesare, asigurarea cotei de finanțare și stabilirea facilităților de transport pentru anumite categorii de persoane – și amenajarea stațiilor, precum și implicarea în găsirea unor puncte de vânzare a biletelor”.
În schimb, Primăria Râșnov mai arată că: „Asociația Metropolitană de Dezvoltare a Transportului Brașov nu a urmărit și nu a efectuat etapele procedurale finale, constând în emiterea de hotărâri de Consiliu Local de către toate administrațiile locale membre ale acestei asociații (toate localitățile trebuie să fie de acord cu extinderea transportului în comun Brașov-Râșnov și retur, o complicație birocratică, în opinia noastră), aprobarea în ședință AGA a acestei Asociații a contractului pe care trebuie să-l încheie cu RATBv și semnarea acestuia”.
Blocaj din cauza Predealului?
Reamintim că la începutul acestei luni, după ce Asociația Metropolitană de Transport Brașov a obținut ultimele avize necesare operaționalizării unor linii metropolitane de transport, edilii din localitățile membre ale asociației au convenit ca până în data de 20 decembrie să aprobe un set de hotărâri de Consiliu Local, care să permită semnarea contractelor în baza cărora se desfășoară această activitate nu a fost semnat încă de RATBV. Problema este cu Predealul unde nu există Consiliu Local (Prefectura Brașov a deschis în vară o acțiune în instanță pentru dizolvarea legislativului local) care să aprobe un astfel de act normativ. De altfel, încă de săptămâna trecută specialiștii Asociației Metropolitane de Transport căutau o soluție pentru a rezolva această problemă.
Fii primul care comentează