Alternativa la DN 1 din Valea Doftanei, un drum aproape distrus și nedorit de CNAIR

Planul de amenajare a drumului  „Valea Doftanei”  (care are un sector de 13,6 km în județul Brașov)  parte a „autostrăzii forestiere” ce urmează să fie alternativa la DN 1 a intrat în etapa birocratică. Mai exact, în următoarea ședință de plen a Consiliului Județean Brașov va fi supus aprobării aleșilor un proiect de hotărâre prin care este anulată cea prin care, în anul 2015, artera a fost predată către Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), care trebuia să îl claseze ca drum național și să îl modernizeze. Procedura de clasare nu a fost încheiată nici acum, motiv pentru care administrația județeană a decis să anuleze acest demers.   

Traseu strategic, drum deplorabil 

Conform documentației proiectului hotărârii de Consiliu Județean ce va fi dezbătută în următoarea ședință de plen, drumul județean DJ 102I prezintă un traseu strategic care face legătura între partea de sud a ţării (jud. Prahova) şi partea centrală (jud. Braşov), traversând munții Gârbova prin pasul Predeluț (1.285 m). 

„Viabilizarea drumului județean DJ 102I are ca scop realizarea unei legături suplimentare între partea de sud şi partea central a ţării şi implicit decongestionarea traficului de pe drumurile naţionale DN1 şi DN1A, foarte solicitate din acest punct de vedere”, se arată în documentul amintit. 

În județul Brașov, drumul se intersectează cu DN 1A, în zona Brădet, și este amplasat pe teritoriul municipiului Săcele, până la granița cu județul Prahova. Pe un segment al acestui drum de aproximativ 3 km (de la km 49+910 – 52+385 – tronsonul dinspre județul Prahova)  suprastructura existentă este total insuficientă fiind alcătuită din pietrişuri, bolovănişuri în grosime variabilă de 10 – 20 cm. De asemenea, „zestrea rutieră” existentă este puternic deteriorată, cu făgaşe adânci, formate de apele pluviale datorită lipsei şanţurilor de scurgere. Drumul intersectează numeroase pâraie şi izvoare de versant, podeţele tubulare sunt puternic degradate şi nefuncționale.  Pe celălalt sector, de la km 52+385 – 63+594, suprastructura existentă este alcătuită din împietruire rudimentară din balast cu bolovani de râu, de grosime variabilă între 10 – 25 cm grosime, puternic degradată. Scurgerea apelor se realizează prin şanţuri de pământ, colmatate înierbate, nefuncționale, ceea ce duce la infiltraţii în complexul rutier determinând în sezonul înghet-dezgheț pierderea capacității portante la nivelul patului drumului. 

Pentru modernizarea drumului,  președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea a anunțat de mai mult ori că are în plan predarea lui către Compania Națională de Investiții. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.