Autostrada A13 Brașov – Bacău: Contract de 20 de milioane de lei atribuit pentru Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic. FOTO cu traseul, posibile tuneluri și viaducte

Pentru circa 20 de milioane de lei asocierea Search Corporation SRL – Primacons Group SRL va realiza Studiul de Fezabilitate și Proiectul Tehnic pentru autostrada A13 Brașov – Bacău, anunță Compania de Drumuri. Autostrada ar urma să aibă o lungime de circa 172 de kilometri, se află pe rețeaua secundară de coridoare europene și conform Master Planului General de Transport se află pe penultimul loc în tabelul proiectelor prioritare.
 
„Miercuri, 04.03.2020, CNAIR a finalizat evaluarea ofertelor depuse în cadrul procedurii de achiziție publică derulată în vederea atribuirii contractului “Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Autostrada Brașov – Bacău”. Ofertantul declarat câștigător este Asocierea Search Corporation SRL – Primacons Group SRL, acesta având o propunere financiară de 20.093.359,86 lei fără TVA”, transmite CNAIR. 
După expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații împotriva rezultatului procedurii, CNAIR va iniția procesul de semnare a contractului. Durata contractului este de 30 luni, din care 18 luni pentru elaborarea studiului de fezabilitate, 8 luni pentru elaborarea proiectului tehnic de execuție și 4 luni pentru acordarea serviciilor de asistență tehnică cu privire la procesul de achiziție al contractului/lor de lucrări și pentru obținerea finanțării aferente lucrărilor.

Conform informațiilor din Caietul de Sarcini, lucrările de execuție pentru A13 Brașov – Bacău sunt estimate la circa 2 miliarde de euro, însă acest cost ar putea fi mult mai mare și va fi cunoscut mai cu precizie abia după realizarea SF-ului și a proiectului tehnic. 

Autostrada ar urma să aibă o lungime de circa 172 de km, împărțiți pe trei sectoare diferite cu șapte loturi în total și cu 12 noduri rutiere pe parcurs. 
 
 

Conform documentației, la cele șapte loturi se mai adaugă o legătură rutieră de 7,7 km cu profil de autostradă care să conecteze nodul Prejmer de actuala centură ocolitoare Brașov.

Din cei 172 de km, circa 53 de km ar urma să fie construiți în zone de relief foarte dificil (zone montane și subcarpatice) și circa 32 de kilometri vor fi realizați în zone cu dificultate medie (unități deluroase sau culoare de vale).

 
Conform Master Planului General de Transport, document strategic realizat de România și aprobat de Comisia Europeană, A13 Brașov – Bacău apare în lista de prioritizare pe locul 10 din 11, în timp ce cealaltă mare autostradă care ar urma să lege Moldova de Transilvania – A8, Autostrada Unirii – este pe locul 5 (tronsonul Tg. Neamț – Iași – Ungheni) și pe locul 8 (tronsonul Tg. Mureș – tg. Neamț). Pentru A8 există contract în vigoare doar pentru Studiu de Fezabilitate și doar pe sectorul Tg. Mureș – Tg. Neamț. Sectorul Tg. Neamț – Iași a fost, până de curând, blocat într-o tentativă de Parteneriat Public Privat la Comisia de Prgonoză. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.