Mall-urile mici, cu o suprafață de până la 15.000 de metri pătrați, s-ar putea redeschide începând cu 15 mai

Mall-urile mici, cu o suprafață de până la 15.000 de metri pătrați, s-ar putea redeschide începând cu 15 mai, când starea de urgență va fi înlocuită cu starea de alertă. Aceasta este una dintre modificările aduse de deputații din Comisia juridică în raportul asupra proiectului de lege elaborat de Guvern.

Proiectul de lege elaborat de Guvern privind măsurile care vor fi luate pe durata stării de alertă, din 15 mai, a suferit modificări substanțiale la Senat în urmă cu o zi.  

De asemenea, acesta a fost modificat și miercuri în comisiile de specialitate ale Camerei Deputaților. Printre măsurile introduse se numără: Parlamentul este cel care încuvințează starea de alertă pe o perioadă de maxim 30 de zile, amenziile nu pot fi mai mari de 25.000 de lei și se mențin restricțiile privind circulația între localități.

Noul raport cuprinde mai multe modificări, una dintre acestea referindu-se la magazinele care ar putea fi deschise odată cu trecerea la starea de alertă. Astfel, în această categorie au fost introduse și mall-urile mici, cu o suprafață de până la 15.000 de metri pătrați.

Art. 9:
  • (1) Pe durata stării de alertă se pot suspenda activitățile de comercializare cu amănuntul a produselor și serviciilor în centrele comerciale în care își desfășoară activitatea mai mulți operatori economici, cu acordul CNSSU.
  • (2) Măsura prevăzută la alin. (1) nu se aplică în cazul centrelor comerciale mici de sub 15.000 mp, cu magazine individuale din incintă de sub 500 mp fiecare.
  • (3) Prin excepție de la alin (1) sunt permise următoarele activități comerciale:
  • a) vânzarea produselor electronice și electrocasnice, doar dacă operatorii economici asigură livrarea acestora la domiciliul/sediul cumpărătorului;
  • b) activitatea desfășurată de operatorii economici din cadrul centrelor comerciale care au accesul asigurat direct din exteriorul incintei și este întreruptă comunicarea cu restul complexului;
  • c) activitatea desfășurată de către magazinele agroalimentare, farmacii, cabinetele stomatologice, curățătorii de haine și centrele de îngrijire personală, precum și vânzarea produselor și serviciilor de optică medicală.
Argumentele pentru redeschiderea centrelor comerciale cu suprafaţa sub 15.000 de metri pătrați 
„Centrele comerciale din provincie nu sunt locuri de petrecut timpul liber (cinema, food-court cu multe restaurant şi spaţii de mancare în comun, săli de joacă pt copii şi adulti, patinaje, etc) unde oamenii petrec prea mult timp în[untru (în general între 2 şi 3 ore), ci sunt locuri pentru a rezolva cumpărăturile strict necesare şi serviciile indispensabile, care se rezolvă intre 10 si 30 de minute, pe o suprafaţă totală desfăşurată maximă de 10.000 – 15.000 mp, mult mai mic decat un magazin de bricolaj sau hypermarket, care erau oricum deschise şi pană acum. Mallurile mari încep peste 20.000 – 30.000 mp cu spaţii generoase de divertisment. 

Serviciile importante sunt: ştampile, copiat chei, curăţătorie, schimb valutar, casa de amanet, suplimente nutritive, farmacie, birou asigurări, florărie, servicii şi reparaţii GSM, tablete şi laptopuri, parfumerie, optică medicală, magazine de telefoane, bijuterii, cadouri, magazine de cărţi, agenţii de turism, mercerie, şosetărie, copy center, tăbăcărie, ceasornicărie, fiecare pe suprafeţe între 2 si max 40 mp, dar nu mai mult ca 100-200 mp total.
În centrele comerciale din provincie nu sunt spaţii de divertisment, ci numai magazine pe suprafeţe mici şi medii, de 50 – 500 mp max, cu produse de strictă necesitate. Niciun magazin individual din aceste centre comerciale nu depăşeşte 500 mp”.

 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.