Planul Asociației Metropolitane de Transport Brașov: cu trenul metropolitan de la Zărnești la Comarnic sau de la Aeroport la Sfântu Gheorghe

Consilierii locali brașoveni vor dezbate în ședința de plen din această săptămână un proiect de hotărâre privind aprobarea unui acord de asociere între Primăria Brașov, Asociaţia Metropolitană pentru Dezvoltare Durabilă a Transportului Public Braşov și Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.“ – S.A. în scopul operaționalizării unui serviciu de transport public local feroviar în aglomerarea urbană Zona Metropolitană Brașov. 

În proiectul de hotărâre sunt stabilite și rutele pe care ar urma să circule aceste trenuri metropolitane: 

  • Brașov – Platforma Industrială Cristian – Comuna Cristian – Orașul Râșnov – Orașul Zărnești. O astfel de rută ar asigura mobilitatea sustenabilă, în condiții de rapiditate și confort, pentru 3 comunități urbane (asigurând astfel o densitate ridicată de potențiali utilizatori) și ar deservi o platformă industrială care numără în prezent peste 5000 de angajați și care se află într-un proces de dezvoltare;
  • Brașov – Ghimbav – Codlea. Ruta propusă ar asigura legătura între 3 comunități urbane importante precum și cu platforma industrială din Ghimbav care generează aproape 10 000 de locuri de muncă;
  • Brașov – Aeroportul Ghimbav. Odată cu construcția aeroportului din Ghimbav este necesară asigurarea unui transfer facil către și dinspre Municipiul Brașov;
  • Brașov – Bod – Feldioara – Rotbav . Ruta propusă deservește comunitățile rurale de-a lungul DN13 dar și zona propusă pentru dezvoltarea unui terminal intermodal de marfă în apropierea Fabricii de Zahăr de pe teritoriul comunei Bod. Terminalul propus ar putea asigura interoperabilitatea între rețeaua feroviară și cea rutieră (Brașovul fiind un nod important pentru ambele tipuri de infrastructură) cu o extensie către transport aerian prin intermediul aeroportului Ghimbav.
  • Brașov – Hărman – Prejmer – Chichiș – Sfântu Gheorghe. O astfel de rută ar deservi una din cele mai importante conexiuni între 2 municipii reședință de județ, cu posibilitatea deservirii Parcului Industrial Prejmer care generează peste 4 000 de locuri de muncă;
  • Brașov – Hărman – Budila Teliu – Întorsura Buzăului. Ruta poate deveni elementul care generează dezvoltarea într-o zonă puțin dezvoltată care suferă tocmai de lipsa oportunităților de mobilitate către zone dezvoltate economic. În contextul deficitului de forță de muncă, zona Întorsura Buzăului poate genera inputul de forță de muncă de care Brașovul are mare nevoie;
  • Brașov – Predeal – Azuga – Bușteni – Sinaia – Comarnic. Chiar dacă această rută depășește teritoriul zonei metropolitane Brașov, traseul are rolul nu doar de a deservi dezvoltarea turistică prin facilitarea accesului între stațiunile montane de pe Valea Prahovei și Brașov dar mai ales de a contribui la dezvoltarea unei zone policentrice care poate defini dezvoltarea economică a României în următoarele decenii prin interconectarea Brașovului cu Ploieștiul și Bucureștiul. 

Ce trebuie să facă fiecare parte 

 Compania Națională de Căi Ferate „C.F.R.“ – S.A.: 
a) Asigură suport de specialitate și expertiză în vederea dezvoltării serviciului de transport public local feroviar în Zona Metropolitană Brașov;
b) Alocă resurse umane și materiale aflate la dispoziția sa pentru parcurgerea etapelor procedurale necesare pentru dezvoltarea serviciului de transport public local feroviar în aglomerarea urbană Zona Metropolitană Brașov;
c) Colaborează cu toți semnatarii prezentului acord de asociere, și, după caz, cu alte instituții publice sau organizații private implicate în dezvoltarea serviciului de transport local feroviar în Zona Metropolitană Brașov.

Asociația Metropolitană pentru Dezvoltarea Durabilă a Transportului Public Brașov:
a) Identifică surse de finanțare (precum bugetul propriu, fonduri europene sau alte surse), pentru elaborarea documentațiilor tehnice necesare pentru dezvoltarea serviciului de transport public local feroviar în aglomerarea urbană Zona Metropolitană Brașov, pentru teritoriul acoperit de membrii Asociației;
b) Alocă resurse umane și materiale aflate la dispoziția sa pentru parcurgerea etapelor procedurale necesare pentru dezvoltarea serviciului de transport public local feroviar în aglomerarea urbană Zona Metropolitană Brașov, aferente tronsoanelor de cale ferată situate pe raza sa teritorial-administrativă;
c) Realizează demersurile legale și administrative necesare în calitate de asociație de dezvoltare intercomunitară pentru servicii de transport public local în vederea operaționalizării serviciului de transport local feroviar.
d) Colaborează cu toți semnatarii prezentului acord de asociere, și, după caz, cu alte instituții publice sau organizații private implicate în dezvoltarea serviciului de transport public local feroviar în aglomerarea urbană Zona Metropolitană Brașov.

Municipiul Brașov:
a) Identifică surse de finanțare (precum bugetul propriu, fonduri europene sau alte surse), pentru elaborarea documentațiilor tehnice necesare pentru dezvoltarea serviciului de transport public local feroviar în aglomerarea urbană Zona Metropolitană Brașov, aferente tronsoanelor de cale ferată situate pe raza sa teritorial-administrativă;
b) Alocă resurse umane și materiale aflate la dispoziția sa pentru parcurgerea etapelor procedurale necesare pentru dezvoltarea serviciului de transport public local feroviar în aglomerarea urbană Zona Metropolitană Brașov, aferente tronsoanelor de cale ferată situate pe raza sa teritorial-administrativă;
c) Colaborează cu toți semnatarii prezentului acord de asociere, și, după caz, cu alte instituții publice sau organizații private implicate în dezvoltarea serviciului de transport public local feroviar în aglomerarea urbană Zona Metropolitană Brașov, aferente tronsoanelor de cale ferată situate pe raza sa teritorial-administrativă.

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.