Mihail Veștea, Secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, deschide lista PNL Brașov pentru Senatul Românei:

Mihail Veștea, Secretar de stat în Ministerul Dezvoltării, deschide lista PNL Brașov pentru Senatul Românei: „Fac demersuri pentru ca o finanțare de 250 de milioane de euro să fie alocată pentru transportul feroviar în Zona Metropolitană Brașov“. 

Ce soluții concrete veți propune alături de colegii din PNL pentru descongestionarea traficului pe DN1?

Cred că au trecut suficienți ani în care în România doar s-a vorbit și nu s-a făcut nimic. Aceste practici au început să dispară și tot mai mulți tineri simt acest imbold, de a pune umărul la treabă, de a demonstra că se poate. Echipa propusă de PNL Brașov este dovada acestui fapt.

Pentru rezolvarea problemelor legate de traficul de pe DN1 este nevoie de extinderea rețelei de autostrăzi, de construirea unora noi și de conectarea Brașovului cu Bacău, Ploiești și București, Făgăraș și Sibiu. În acest fel, ar exista mai multe variante de a ajunge la Brașov și se va descongestiona traficul pe DN1. Lucrurile au fost puse în mișcare, iar eu voi asigura tot suportul pentru proiectele de autostrăzi care vor lega Brașovul de celelalte regiuni.

În acest moment, situația este următoarea: pentru drumul Brașov – Făgăraș se actualizează studiul de fezabilitate pentru secțiunea Cristian- Făgăraș, parte din Autostrada Brașov-Cluj-Borș. Pentru autostrada Făgăraș – Sibiu studiul de fezabilitate este în curs de finalizare, iar procedura de licitație pentru proiectul tehnic și pentru execuție sunt estimate a se derula în primul trimestrul al anului următor. 

Pentru autostrada Brașov – Bacău a fost semnat contractul privind elaborarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic și se previzionează începerea lucrărilor în 2023.

Autostrada Ploieşti-Braşov, sectorul dintre Râşnov şi Cristian, se va finaliza până la sfârșitul acestui an, iar pentru sectorul Comarnic-Brașov sunt în curs de evaluare ofertele pentru revizuirea studiului de fezabilitate și elaborarea proiectului tehnic.

Pentru a avea siguranța că de data acesta se va întâmpla ceva concret, am participat la constituirea Asociației între localitățile Comarnic, Sinaia, Bușteni, Azuga, Predeal, Râșnov și Consiliul Județean Brașov. Această Asociație a apărut la inițiativa noastră și va fi partener al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere în scopul de a impulsiona derularea proiectelor. 

Pentru varianta de ocolire a DN 1 pe ruta Câmpina-Valea Doftanei-Săcele a fost semnat contractul de realizare a studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic. În acest proiect sunt direct implicat și am coagulat cât mai multe forțe pentru că este un proiect care va rezolva o gravă problemă. Întreaga investiție se derulează prin Compania Națională de Investiții.

Mai mult decât atât, în calitate de Secretar de Stat în cadrul Ministerului Lucrărilor Publice, Dezvoltării și Administrației (MLPDA), am inițiat mai multe discuții cu Ministrul Fondurilor Europene, domnul Marcel Boloș, cu reprezentanții Companiei Naționale de Căi Ferate (CFR Infrastructură) și cu cei ai Asociației de Transport Metropolitan Brașov pentru ca din cele 31 miliarde de euro pe care România le are la dispoziție de la UE pentru redresare economică, 250 de milioane să fie alocate pentru transportul metropolitan pe cale ferată în Zona Metropolitană Brașov (13 garnituri duble de tren care să acopere toate direcțiile de cale ferată care pornesc din Brașov).

În plus, în acest moment se lucrează la studiul de fezabilitate pentru construcția liniei noi de cale ferată către Aeroportul Brașov. 

În ce stadiu se află proiectul privind construcția Spitalului Regional Brașov și când vor putea beneficia de serviciile sale locuitorii din centrul țării?

Acesta este un proiect de anvergură nu doar pentru Brașov, ci pentru întreaga zonă centrală a țării. Specialiștii Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare, în baza contractului semnat cu Primăria Municipiului Brașov încă de anul trecut, lucrează la elaborarea studiului de fezabilitate și a documentației necesare atribuirii contractului de parteneriat public-privat pentru proiectare și execuție, care are ca termen de finalizare luna februarie a anului următor.

Alături de președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Ioan Veștea și de George Scripcaru, fostul primar al Municipiului Braşov, am purtat discuţii cu reprezentanţii Ministerului Fondurilor Europene cu privire la cea mai sigură sursă de finanţare, reprezentată de fondurile europene prin PNRR (Programul Naţional pentru Redresare şi Rezilienţă). În urma discuţiilor s-a ajuns la o alocare de 300 de milioane de euro.

Avem toată încrederea că studiul de fezabilitate va fi finalizat până în luna februarie 2021 pentru a putea beneficia de această finanțare agreată și aprobată de reprezentanții Ministerului Fondurilor Europene.  

Veți milita pentru înființarea transportului metropolitan în toate zonele turistice ale țării în care nu există acest serviciu?

MLPDA a conceput și trimis de ceva timp spre dezbatere Parlamentului „Strategia de Dezvoltare Teritorială a României“. Documentul stabilește bazele dezvoltării teritoriale a României, de la cele mai mari până la cele mai mici comunități, asigurând astfel un cadru strategic pentru atragerea și orientarea surselor de finanțare în vederea îmbunătățirii vieții oamenilor. Dar el se află încă în Parlament.

În privința Județului Brașov, dacă pentru Zona Metropolitană Brașov există de mai mult timp un cadru strategic de dezvoltare implementat de primăriile din zonă, pentru Țara Făgărașului am inițiat în urmă cu mai mulți ani, alături de primarii din zonă,  constituirea Asociației care va sta la baza viitoarelor investiții prin intermediul ITI Țara Făgărașului. Evident că voi susține în continuare această inițiativă din postura de parlamentar. Voi sprijini orice inițiativă legislativă care va ajuta la dezvoltarea economică, socială sau culturală a județului Brașov și a locuitorilor de aici.  

Ce alte proiecte veți promova din calitatea de parlamentar pentru dezvoltarea județului Brașov?

În județul Brașov există o mulțime de proiecte care se află în diferite stadii de implementare, pe care le-am inițiat sau sprijinit. Unul dintre ele presupune construcția Sălii Polivalente, proiect aprobat pentru finanțare prin HG 789/24.09.2020. Alt proiect este achiziția a 46 de  autobuze și troleibuze ecologice, proiect derulat de Primăria Municipiului Brașov în parteneriat cu MLPDA. Am sprijinit finanțarea și derularea proiectelor din Programul Național de Dezvoltare Locală (PNDL) în valoare totală de 789.112.097 lei, din care 217.248.387 lei pentru PNDL I și 571.863.710 lei prin PNDL II. În total, în județul Brașov sunt în curs de implementare 180 de investiții, din care 37 au fost deja finalizate, iar restul se află în curs de realizare. Aceste investiții vizează proiecte de alimentare cu apă, canalizare, drumuri, grădinițe, creșe, școli, unități sanitare, iluminat public, instituții publice, obiective culturale, poduri și podețe;

Nu trebuie să uităm proiectul Campusului universitar al Universității Transilvania Brașov, care se află în etapa de evaluare a ofertelor şi a cărui valoare este de 28.317.683 lei. Proiectul este finanțat prin Programul Național de Construcții de Interes Public sau Social.  

Există încă localități care nu sunt racordate la rețelele de gaze naturale sau, acolo unde există, sunt învechite. Cum se pot rezolva aceste probleme și cât de ușor pot fi accesate fonduri în acest sens?

În momentul de față, la nivel național, puțin peste 30% dintre locuințele din România sunt racordate la sistemul de gaz, iar tendința este de creștere.

Primăriile au la dispoziție, în acest moment, peste 200 de milioane de euro pentru realizarea de extinderi ale rețelelor de distribuție gaz metan. Aceștia sunt bani care pot fi accesați deja. Există un apel deschis pe Programul Operațional de Infrastructura Mare, care este disponibil până la sfârșitul anului. Cei care au avut proiecte scrise le-au depus deja și le-au fost alocate sumele pentru implementare. Această sumă va fi suplimentată cu încă 800 de milioane de euro, bani proveniți din fonduri europene.

În România, ne lovim permanent de probleme, astfel că, pentru a sprijini autoritățile locale, am inițiat, împreună cu aproximativ 14 primari din Județul Brașov, întâlniri de lucru cu Ministrul Fondurilor Europene, domnul Marcel Boloș, în vederea soluționării impedimentelor întâmpinate cu privire la obținerea avizelor de la instituții precum Apele Române, Agenția pentru Mediu sau Transgaz. O condiție impusă prin caietul de sarcini se referă la automatizare și digitalizare pentru un control automat, care să ducă la eficientizarea consumului de gaze.

 

 

1 Trackback / Pingback

  1. Transportul metropolitan Brașov, subiect de promovare electorală personală pe bani publici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.