Primăria preia adminstrarea parcărilor publice din Braşov. Consiliul Local a aprobat rezilierea contractului cu P&P

Consiliul Local Braşov a aprobat rezilierea contractului cu P&P, pentru parcările publice. Motivul principal invocat de Municipalitate, în urma unei analize a modului în care acest contract s- desfăşurat, în primele şase luni de la semnare, este acela că prestatorul a încălcat mai multe prevederi contractuale, printre care cele referitoare la infomarea publicului, la curăţenia şi deszăpezirea parcărilor, la existenţa unui biroul de informaţii care să funcţioneze non-stop şi la asigurarea personalului suficient pentru gestionarea şi taxarea locurilor de parcare până la instalarea unor parcometre. 

Potrivit avocatului Georgiana Trandafir, angajată de Primăria să asigure asistenţa juridică pe această speţă, Municipalitatea a identificat 19 obligaţii contractuale pe care P&P ar fi trebuie să le respecte. În data de 13 aprilie, a notificat firma să pună la dispoziţie dovezi conform cărora ar fi îndeplinit aceste obligaţii, iar în urma datelor primite, concluzia a fost că opt dintre ele nu au fost îndeplinite conform. 

,,În abordarea acestui contract, pentru că am ajuns la șase luni de la semnarea lui, primul pas a fost să notificăm concesionarul, să-i dăm posibilitatea să facă dovada îndeplinirii obligațiilor din caietul de sarcini pe care și le-a asumat prin oferta tehnică, preluată ulterior în contractul de delegare. În data de 13 aprilie am notificat concesionarul, i-am pus în vedere să facă dovada îndeplinirii a 19 obligații. Dintre acestea, pentru 11 concesionarul a făcut dovada îndeplinirii, însă pentru 8 dintre ele nu a prezentat dovezi concludente, suficiente, astfel încât să se poată ajunge la concluzia că și-ar fi îndeplinit și aceste obligații. În paralel, cu ajutorul Poliției Locale, în perioada 28 ianuarie – 14 aprilie 2021, au fost desfășurate acțiuni de control finalizate prin încheierea unor note de constatare , iar reprezentanții poliției locale au constatat aceleași lucruri pe care le-am constatat și noi analizând documentele depuse de P&P”, a explicat avocatul Municipalității, Georgiana Trandafir.

Campania de informare, prevăzută în ofertă şi în contract a avut rezultate mult sub aşteptări, susţine avocatul, pa un prim exemplu al neîneplinirii obligaţiilor contractuale de către P&P.

„Conform datelor din Google Analytics, pe care ni le-au furnizat, au avut doar 1893 de accesări în 30 de zile (la mesajele de informare lansate, n.r), o perioadă care nu ştim însă când începe şi când se termină”, a precizat avocatul. 

De asemenea, nu au fost concludente nici dovezile legate de asigurarea curăţeniei şi a deszăpezirii locurilor de parcare. La solicitarea Primăriei, P&P a făcut dovada îndeplinirii acestei obligaţii punând la dispoziţie două contracte de salubrizare de deszăpezire semnate cu operatorul local Comprest.  Numai că, unul dintre contracte, cel de curăţenie, a fost semnat abia la 31 martie, adică la cinci luni distanţă de la momentul în care P&P a preluat, prin noul contract cu Municipalitatea, gestionarea parcărilor publice. „Chiar şi aşa, contractul respectiv are un obiect ndefinit, fără a stabili o cantitate de servicii„, a precizat Georgiana Trandafir.

În plus, nu există nici o dovadă care să arate ca ar fi existat o solicitare din partea administratorului parcărilor, către operatorul de salurbritate, pentru servicii de curăţenie, mai arată avocatul. În ceea ce priveşte deszăpezirea, contractul între cele două părţi prevede închirierea unui utilaj. Şi acest document operează, conform înţelegerii, tot în baza unei solicitări depuse de P&P, însă nu a existat vreuna până acum. În plus, contractul de închiriere are în vedere doar utilajul, nu şi personalul de manipulare, în contextul în care P&P nu deţine în organigramă niciun post pentru un astfel de muncitor calificat. 

Nici biroul de informaţii care ar fi trebuit să funcţioneze non-stop, conform ofertei şi a caietului de sarcini, nu a existat, spune avocatul angajat de Primăria Braşov. Acest aspect a reieşi din verificarea registrului de angajaţi, care arată că nu există niciunul care să lucreze şi în regim de noapte. Mai mult, Poliţia Locală a verificat biroul de informaţii al companiei, care după ora 18.00 era deja închis, a precizat avocatul. 

O altă problemă a fost cea legată de numărul suficient de angajaţi pentru gestionarea parcărilor, până la instalarea de parcometre în toate parcările publice. Din cei 33 de angajaţi, doar 10 aveau şi atribuţii de control şi taxare în parcări. „Alţi 17 muncitori necalificaţi au fost unilateral mutaţi pe funcţii de taxatori. Pentru aceste mutări nu există însă acte adiţionale semnate şi de angajaţi”, a declarat Georgiana Trandafir. 

În baza acestor constatări de neîndeplinire a prevederilor contractuale, Consiliul Local a aprobat azi, în şedinţă deîndată, rezilierea contractului cu P&P. În următoarea perioadă, administrarea parcărilor publice va fi preluată de Primăria Braşov, a anunţat primarul Allen Coliban.

„După 3 zile trecem la predarea-primirea elementelor din contract iar apoi propun o nouă şedinţă de Consiliu Local, deîndată, pentru că avem câteva opţiuni pe masă, pentru administrarea parcărilor publoce”, a încheiat primarul. 

După finalizarea acestei etape, Municipalitatea va prelua administrarea celor peste 10.000 de locuri și va demara procedurile legale pentru aplicarea condițiilor stabilite de Consiliul Local încă din luna noiembrie, cele mai importante fiind ca plata parcărilor să se facă de luni până sâmbătă, între orele 8.00-20.00, iar noțiunea de riveran să fie clarificată.

Contractul de gestionare prin concesiune a parcărilor publice din Braşov a fost semnat în data de 4 septembrie 2020, pe o perioadă de zece ani. Contractul avea în vedere administrarea a 10.200 de locuri de parcare din municipiul Braşov. 

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.