Sediul Prefecturii Brașov, preluat de Consiliul Județean Brașov. În prezent, două etaje ale clădirii nu pot fi folosite

Ajunsă într-un stadiu destul de avansat de degradare, clădirea Prefecturii Brașov (în care își desfășoară activitatea și Consiliul Județean Brașov) va fi reabilitată de administrația județeană brașoveană. Cel puțin asta a promis președintele Consiliului Județean Brașov, Adrian Veștea, pe rețelele de socializare. 

„Este o construcţie emblematică pentru oraşul nostru, cu o arhitectură impresionantă, o clădire de patrimoniu care merită să fie refăcută din temelii şi până la acoperiş, păstrându-i-se elementele reprezentative de stil, iar administraţia judeţeană este capabilă să facă acest lucru”, a scris Veștea pe Facebook. 

Mesajul a fost postat de șeful administrației județene după ce Guvernul României a aprobat o hotărâre privind trecerea imobilului din domeniul public al Statului Român în cel al Consiliului Județean Brașov, decizie ce a fost luată după mulți ani de insistențe din partea autorității locale brașovene. 

Care este starea actuală a clădirii

În nota de fundamentare aferentă hotărârii de Guvern se artă că printr-o expertiză tehnică realizată în anul 2022,  „palatul administrativ (clădirea Prefecturii – n.red.) a fost încadrat în clasa Rs II, corespunzător construcțiilor care sub efectul cutremurului de proiectare pot suferi degradări structurale majore, dar la care pierderea stabilității este puțin probabilă. Din cauza cutremurelor produse până în prezent, pereții clădiri prezintă fisuri și crăpături. Totodată, în timpul fenomenelor meteorologice, bucăți din tencuială și ornamente ale cornișei cad pe trotuarul alipit clădirii, existând pericolul de accidentare a trecătorilor. În sensul celor de mai sus, se impune efectuarea în regim de urgență a unor lucrări de consolidare și reabilitare care să conducă la satisfacerea cerințelor de stabilitate și funcționalitate ale clădirii”. 

Etajul II și parțial etajul III al construcției, unde și-a desfășurat activitatea Curtea de Apel Brașov până la
sfârșitul anului 2020, au fost alocate Consiliului Județean Brașov, dar în prezent sunt neutilizate din cauza stării avansate de degradare. Spațiile nu sunt necesare desfășurării activității Instituției Prefectului-Județul Brașov, iar pentru refuncționalizarea și recompartimentarea lor sunt necesare alocări bugetare însemnate, care nu se justifică pentru satisfacerea unui interes național, iar Consiliul Județean Brașov este dispus să realizeze investițiile necesare pentru eficientizarea unor activități de interes județean”, se mai arată în documentul amintit. 

După finalizarea lucrărilor, Consiliul Județean Brașov are în vedere relocarea unor servicii care în prezent își desfășoară activitatea în alte imobile  sau spații închiriate.  

Fii primul care comentează

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.